Informujemy, że w dniu 20.04 (Sobota) wszystkie Oddziały oraz Biuro Obsługi Klienta będą nieczynne. Za utrudnienia przepraszamy.

FAQ – Monitoring

Tak, jeśli tylko telewizor posiada odpowiednie wejście VIDEO. We współczesnych telewizorach można je spotkać praktycznie w 100% urządzeń. Występuje jako wejście RCA tzw. "czincz" lub EURO "prostokąt").

Kamera posiada zdolność do automatycznego przełączenia się pomiędzy trybami kolor/czarno-biały. Funkcja D/N (dzień/noc) bada natężenie światła i w momencie przekroczenia pewnej granicy, kamera przełącza się w tryb czarno-biały, który jest dokładniejszy w nocy. Kamery bez trybu D/N nie mają możliwości przełączenia się w tryb czarno-biały a przez to nie są w stanie zwiększyć czułości w nocy.

Systemy są podobne jeśli mowa o składzie elementów takiego systemu.

  • W klasycznych instalacjach analogowych mamy do czynienia z rejestratorem cyfrowym z dyskiem twardym, kablem koncentrycznym, kamerami analogowymi i zasilaczem.
  • W instalacjach z kamerami sieciowymi jest podobnie. Również rejestrator cyfrowy (dostosowany do kamer IP) z dyskiem twardym, kabel skrętka, kamery IP oraz zasilacz. Tutaj należy podłączyć kamery do sieci LAN lub do swicha rejestratora.

Rejestratory NVR nie posiadają klasycznych wejść BNC na kamery analogowe. Najczęściej posiadają jedno złącze sieciowe RJ-45 do przechwytywania obrazu z takich kamer. Jak zatem podłączyć kilka kamer IP pod jedno gniazdo RJ45 w rejestratorze? Oczywiście fizycznie nie jest to możliwe, należy po prostu zastosować switch sieciowy. Dobrze by było, aby taki switch był urządzeniem obsługującym PoE (jeśli kamery można zasilić po sktętce) oraz posiadał interfejsy 1 Gb. Nie da się ukryć, że sprawne montowanie i konfiguracja systemów telewizji przemysłowej opartych na urządzeniach IP jest możliwe tylko wtedy, kiedy rozumie się zagadnienia związane z tematyką sieci komputerowych. Takie systemy można porównać do klasycznych sieci komputerowych, gdzie kamery IP stanowią komputery w sieci, a rejestrator NVR jest serwerem sieciowym.

Obecnie większość kamer IP oprócz tradycyjnego zasilania napięciem stałym 12V, posiada możliwość zasilania urządzenia poprzez tzw. PoE (Power over Ethernet, standard IEEE 802.3af/802.3at). Oznacza to, że standardowa skrętka komputerowa, oprócz transmisji danych, dostarcza zasilanie do urządzeń. Tym sposobem, aby podłączyć kamerę do sieci internetowej, wystarczy jeden kabel skrętka (nie ma potrzeby prowadzić osobno kabla sygnałowego i kabla zasilającego). Należy pamiętać o tym, że urządzenia sieciowe takie jak np. switche muszą być przystosowane do obsługi PoE. Gwarantowany zasięg do 100m przy użyciu odpowiedniego okablowania

Skróty CMOS i CCD oznaczają rodzaj przetwornika obrazu wykorzystywanego w kamerach.

  • W przetwornikach CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) światło pada na strukturę tranzystorów MOS i steruje ich bramkami. Każdy tranzystor jest pojedynczym sensorem (pikselem). Kamery CCTV wyposażone w przetworniki CMOS są tańsze. Gorzej reagują na szybkie zmiany oświetlenia. Atutem kamer CMOS jest jednak możliwość dużej miniaturyzacji. Obecnie większość kamer opartych jest właśnie o przetworniki CMOS.
  • Przetworniki CCD (Charged Coupled Device), zawierają w swej strukturze kondensatory, które magazynują energię elektryczną powstałą w skutek oświetlenia elementów fotoelektrycznych. Energia ta jest zliczana przez układ elektroniczny, a jej ilość odpowiada natężeniu światła. Pobrane dane z każdego piksela są obrabiane i w ten sposób powstaje obraz telewizyjny. Przetworniki CCD cechują się bardzo wysoką czułością oraz bardzo dobrą jakością uzyskiwanego obrazu. Lepiej też znoszą szybkie zmiany oświetlenia.
Wartości mogą się różnić od faktycznej w konkretnym zastosowaniu. Faktyczna wartość może się różnić między innymi przy dużej dynamice obserwowanej sceny.
Jakość/rozdzielczość 1Mpx 2Mpx 3Mpx 5Mpx
Standardowa 25 kl./s 1.61 Mbps 2.36 Mbps 3.90 Mbps 4.71 Mbps
Średnia 25 kl./s 2.79 Mbps 4.11 Mbps 6.75 Mbps 9.64 Mbps
Wysoka 25 kl./s 4.18 Mbps 6.17 Mbps 10.11 Mbps 14.36 Mbps
Standardowa 16 kl./s 1.03 Mbps 1.51 Mbps 2.50 Mbps 3.02 Mbps
Średnia 16 kl./s 1.78 Mbps 2.63 Mbps 4.32 Mbps 6.17 Mbps
Wysoka 16 kl./s 2.67 Mbps 3.95 Mbps 6.47 Mbps 9.19 Mbps
Standardowa 12 kl./s 771.43 kbps 1.13 Mbps 1.87 Mbps 2.26 Mbps
Średnia 12 kl./s 1.34 Mbps 1.97 Mbps 3.24 Mbps 4.63 Mbps
Wysoka 12 kl./s 2.01 Mbps 2.96 Mbps 4.85 Mbps 6.89 Mbps

W celu poprawnego działania podglądu monitoringu należy najpierw włączyć obsługę ActiveX. Uruchamiamy program Internet Explorer następnie klikamy ikonę "ustawień(1)".

Z rozwiniętej listy wybieramy pozycję "Opcje internetowe(2)".

W nowym oknie wybieramy zakładkę "Zabezpieczenia"(1) a następnie przycisk "Poziom niestandardowy...(2)".

Wszystkie pozycje z grupy "Kontrolki ActiveX i wtyczki" zaznaczamy na opcję "Włącz".

Adres naszego routera będzie niezbędny między innymi do konfiguracji przekierowania portów oraz konfiguracji usług takich jak DDNS dzięki którym uzyskamy podgląd obrazu naszych kamer z każdego miejsca z dostępem do internetu między innymi telefonu komórkowego. Przedstawiony sposób został opisany na przykładzie Windows 10 we wcześniejszych edycjach systemu operacyjnego mogą występować nieznaczne różnice w wyglądzie wybieranych opcji. W celu ustalenia adresu IP routera znajdującego się w naszej sieci w prawej dolnej części ekranu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie naszego połączenia sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia (przewodowe lub bezprzewodowe) ikona połączenia może wyglądać w następujący sposób:

Połączenie bezprzewodowe

Połączenie przewodowe

Po kliknięciu prawym przyciskiem ikony naszego połączenia wybieramy "Otwórz centrum sieci i udostępniania"

W nowo otwartym oknie klikamy w nazwę naszego połączenia w tym przykładzie jest to "Połączenie sieci bezprzewodowej"

W kolejnym kroku klikamy przycisk „Szczegóły...”

W nowo otwartym oknie możemy już odnaleźć interesującą nas informacje. W podanym przykładzie jest to adres bramy domyślnej o wartości 192.168.100.1. Jest to właśnie adres naszego routera który w celu jego konfiguracji należy wpisać w pole adresu naszej przeglądarki internetowej.

Przed przystąpieniem do podłączenia oraz wyszukania naszego sprzętu w sieci należy ustalić w jakiej puli adresów znajduje się nasz komputer. Ustalenie adresacji umożliwi nam prawidłowe wyszukanie a następnie konfiguracje naszego rejestratora lub kamery. Sposób opisany poniżej został opisany na przykładzie Windows 10 we wcześniejszych edycjach systemu operacyjnego mogą występować nieznaczne różnice w wyglądzie wybieranych opcji. W prawej dolnej części ekranu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie naszego połączenia sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia (przewodowe, bezprzewodowe) ikona połączenia może wyglądać w następujący sposób:

Połączenie bezprzewodowe

Połączenie przewodowe

Po kliknięciu prawym przyciskiem ikony naszego połączenia wybieramy „Otwórz centrum sieci i udostępniania”

W nowo otwartym oknie klikamy w nazwę naszego połączenia w tym przykładzie jest to "Połączenie sieci bezprzewodowej"

W kolejnym kroku klikamy przycisk „Szczegóły...”

W nowo otwartym oknie możemy już odnaleźć interesującą nas informacje. W podanym przykładzie jest to adres bramy domyślnej o wartości 192.168.100.1. Adres ten oznacza że nasz komputer pracuje w puli adresów od 192.168.100.1 do 192.168.100.254 w związku z czym nasze kamery/rejestrator również powinny znaleźć się w tym przedziale. Jeżeli kamera lub rejestrator pracują w trybie DHCP wtedy uzyska adres automatycznie z prawidłowej puli dzięki czemu będziemy mogli bezpośrednio przystąpić do konfiguracji urządzenia (ustalając najpierw jego adres "link") .W przypadku kiedy z jakichś powodów automatyczny przydział adresów (DHCP) nie jest dostępny musimy skonfigurować adresy w urządzeniu ręcznie. Domyślnie sprzedawane przez nasz rejestratory GISE posiadają adres z puli 192.168.1.XXX w związku z czym taką adresacje musimy ustawić dla naszego komputera (link-zmiana adresacji IP).

Jeśli urządzenie otrzymuje adres IP z serwera DHCP, to należy je podłączyć do routera. Jeśli nie ma takiej możliwości to możemy skonfigurować adresy IP statyczne. Przy połączeniu bezpośrednim ustawiamy przykładowo:

adres IP: 192.168.1.6

maska sieciowa: 255.255.255.0

Aby zmienić konfiguracje sieci w komputerze przechodzimy do "Panelu Sterowania" klikamy "Sieć i Internet".

Wybieramy "Centrum sieci i udostępniania".

Następnie klikamy "Zmień ustawienia karty sieciowej".

Na "Połączeniu lokalnym" klikamy prawy przyciskiem myszki, następnie z menu kontekstowego wybieramy "Właściwości".

Wyświetli nam się okienko, w którym wyszukujemy na liście wpisu "Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)", następnie klikamy prawy przycisk myszy, po czym "Właściwości"

Zaznaczamy "Użyj następującego adresu IP", wpisujemy powyższe ustawienia, następnie klikamy "OK"

Login: admin
Hasło: admin
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.8
Adres HTTP: http://192.168.1.8
Strumień główny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0
Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
Port TCP: 37777
Port UDP: 37778
Port HTTPS: 443
Port RTSP: 554

Urządzenie należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub karty sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "ConfigTool". Po pobraniu pliku instalujemy program. Po uruchomieniu aplikacji powinna ona automatycznie wyszukać nasze urządzenie w sieci.

Aby dostać się do menu konfiguracyjnego naszego urządzenia klikamy "ikonę(1)" co spowoduje automatyczne otworzenie przeglądarki Internet Explorer z dostępem do menu urządzenia.

Po uruchomieniu programu "SmartPSS" przechodzimy do strony startowej. Wybieramy ikonę "Urządzenia".

W nowo otwartej karcie klikamy na "+ Dodaj".

Pojawia się okienko dialogowe, w którym podajemy dane dotyczące urządzenia. W drugiej pozycji "Dodaj metodę" z rozwijanej listy, wybieramy sposób w jaki będziemy łączyć się z urządzeniem. Mamy do wyboru dwie opcję: "IP/domena" lub "Numer seryjny" - wybieramy odpowiednią dla nas pozycje i wypełniamy pola podając odpowiednie dla naszego urządzenia dane.

Po prawaidłowym uzupełnieniu urządzenie zostaje dodane a jego status powinien być pokazany jako "online".

W celu skopiowania wybranych fragmentów nagranego materiału na dysk twardy komputera możemy posłużyć się programem SmartPSS. Uruchamiamy program i wybieramy opcje "Playback".

W kolejnym oknie wybieramy kanał z którego chcemy zapisać "nagranie(1)" następnie przedział czasu wyszukiwanego "materiału(2)" i wciskamy przycisk "Search(3)". Po wyszukaniu nagranego materiału klikamy w rozwijane "menu(4)".

Z rozwiniętej listy wybieramy interesujące nas "nagrani(1)" i klikamy symbol "zapisu(2)".

W kolejnym oknie w pozycji "Path" wybieramy lokalizacje w której chcemy zapisać plik.

W pozycji "Export Format" wybieramy format do jakiego chcemy wyeksportować nasze nagranie. Aby bezproblemowo odtworzyć nagranie wybieramy format "AVI". Klikamy przycisk "OK".

Program wyświetli okno postępu zapisu. Kiedy wskaźnik "Status" dojdzie do końca eksport zostanie zakończony a nasz plik znajdziemy w wybranej wcześniej lokalizacji.

W celu uzyskania polskiej wersji językowej w programie SmartPSS prosimy wykonać poniższe czynności:

1) pobrać program ze strony: SmartPSS

2) zainstalować program.

3) jeżeli ścieżki instalacji są domyślne na dysku C naszego komputera pojawi się katalog:
C:\Program Files (x86)\Smart Professional Surveillance System\SmartPSS\Languages
To tu znajdują się pliki językowe.

4) do tego katalogu należy przekopiować pliki folderu "Spolszczenie" znajdującego się w pobranym archiwum.

5) w Ustawieniach wybieramy język chiński jak poniżej:

6) zapisujemy ustawienia.

7) restartujemy program.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. Podczas pierwszej próby dostępu do menu otrzymamy komunikat(1) wciskamy ok. Następnie musimy wyrazić zgodę na uruchomienie dodatku "WebClient.ocx" wciskając przycisk "Zezwalaj(2)".

Po uruchomieniu dodatku w oknie przeglądarki ukaże się okno logowania do rejestratora w którym podajemy login oraz hasło (domyślnie login: admin natomiast hasło pozostawiamy puste) następnie klikamy przycisk "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu ukaże nam się menu rejestratora dzięki którymu będziemy mogli wykonać szereg czynności konfiguracyjnych.

W panelu Web rejestratora klikamy "Nie pamiętam hasła?".

W nowym oknie wygenerowany kod QR skanujemy za pomocą aplikacji Gdmss i postępujemy tak samo jak w przypadku resetowania z menu lokalnego.

Urucjamiamy aplikacje gDMSS na urządzeniu mobilnym wybieramy trzy belki po lewej stronie w lewym górnym rogu.

Z uruchomionego menu wybieramy "Główny".

Następnie przycisk "Więcej".

Po czym "Zresetuj hasło urządzenia" i skanujemy kod QR.

Po zeskanowaniu kodu QR na wpisany przez nas adres e-mail otrzymamy kod bezpieczeństwa, wprowadzamy go w oznaczonym polu.

Przejdź do KONFIG. > SIEĆ > E-MAIL i zaznacz kwadracik przy wpisie "Włącz"

Uzupełnij pola które się pojawiły, wymaganymi danymi, które należy uzyskać od dostawcy skrzynki pocztowej (najczęściej, są one widoczne w ustawieniach skrzynki)

Przykłady konfiguracji SMTP
Wprowadzone dane są przykładowe, należy zastąpić je swoimi danymi z poczty.
W przypadku rejestratorów Dahua hasło do poczty nie może posiadać znaków specjalnych.
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych gmail.com
Upewnij się, iż opcja dostępu mniej bezpiecznych aplikacji w twoim koncie Google jest włączona
Wyłączona natomiast musi być weryfikacja dwuetapowa
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych interia.pl
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych wp.pl
Upewnij się czy w ustawieniach poczty w Opcje > Ogólne na onet.pl jest włączone SMTP
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych o2.pl
aby korzystać z konta w Poczcie o2 za pomocą programu pocztowego (np. Outlook, Thunderbird), należy aktywować protokół IMAP lub POP. Dostęp możesz aktywować wchodząc w Opcje -> Ogólne -> Programy pocztowe. Po aktywacji wybranego protokołu, dostęp SMTP zostanie włączony automatycznie.

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu z platform mobilnych Google play lub App Store:

Android - gDMSS Plus

iOS – iDMSS Plus

Uruchamiamy aplikacje. W głównym oknie klikamy przycisk Menu.

Z rozwiniętej listy wybieramy "Menadżer urządzeń".

W celu dodania nowego urządzenia wciskamy symbol "+".

Aplikacja informuje nas abyśmy upewnili się że dodawane urządzenie jest prawidłowo skonfigurowane i dostępne w sieci internet. Wciskamy "OK".

W kolejnym oknie wybieramy rodzaj dodawanego urządzenia. W naszym przykładzie jest to rejestrator podpięty kablem Ethernet do sieci internett w związku z czym wybieramy: Urządzenie Przewodowe.

W kolejnym kroku musimy dokonać wyboru w jaki sposób łączymy się z urządzeniem. W naszym przykładzie uzyskujemy połączenie z naszym rejestratorem poprzez chmurę wybieramy "P2P".

Program poprosi nas o wypełnienie danych naszego urządzenia w przypadku chmury mamy możliwość zeskanowania jej numeru z kodu QR lub wpisania recznie. W przypadku łączenia się poprzez adres IP lub ddns wprowadzamy adres ręcznie.

Dostęp do numeru chmury rejestratora uzyskujemy poprzez przejście z "Menu głównego" w "Ustawienia→ Sieć→ P2P".

Nazwa: dowolna wymyslona przez nas nazwa pod jaka chcemy aby urządzenie widniało w aplikacji.

SN: w przypadku połączenia poprzez chmure numer chmury.

Nazwa uzytk: nazwa uzytkownika ustawiona w naszym urządzeniu.

Hasło: hasło ustawione w naszym urządzeniu.

Wciskamy przycisk podgląd na żywo.

Aplikacja wyświetli podgląd z naszych kamer.

Login: admin
Hasło: admin
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.8
Adres HTTP: http://192.168.1.8
Strumień główny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0
Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
Port TCP: 37777
Port UDP: 37778
Port HTTPS: 443
Port RTSP: 554

Urządzenie należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub karty sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "ConfigTool". Po pobraniu pliku instalujemy program. Po uruchomieniu aplikacji powinna ona automatycznie wyszukać nasze urządzenie w sieci.

Aby dostać się do menu konfiguracyjnego naszego urządzenia klikamy "ikonę(1)" co spowoduje automatyczne otworzenie przeglądarki Internet Explorer z dostępem do menu urządzenia.

Po uruchomieniu programu "SmartPSS" przechodzimy do strony startowej. Wybieramy ikonę "Urządzenia".

W nowo otwartej karcie klikamy na "+ Dodaj".

Pojawia się okienko dialogowe, w którym podajemy dane dotyczące urządzenia. W drugiej pozycji "Dodaj metodę" z rozwijanej listy, wybieramy sposób w jaki będziemy łączyć się z urządzeniem. Mamy do wyboru dwie opcję: "IP/domena" lub "Numer seryjny" - wybieramy odpowiednią dla nas pozycje i wypełniamy pola podając odpowiednie dla naszego urządzenia dane.

Po prawaidłowym uzupełnieniu urządzenie zostaje dodane a jego status powinien być pokazany jako "online".

W celu skopiowania wybranych fragmentów nagranego materiału na dysk twardy komputera możemy posłużyć się programem SmartPSS. Uruchamiamy program i wybieramy opcje "Playback".

W kolejnym oknie wybieramy kanał z którego chcemy zapisać "nagranie(1)" następnie przedział czasu wyszukiwanego "materiału(2)" i wciskamy przycisk "Search(3)". Po wyszukaniu nagranego materiału klikamy w rozwijane "menu(4)".

Z rozwiniętej listy wybieramy interesujące nas "nagrani(1)" i klikamy symbol "zapisu(2)".

W kolejnym oknie w pozycji "Path" wybieramy lokalizacje w której chcemy zapisać plik.

W pozycji "Export Format" wybieramy format do jakiego chcemy wyeksportować nasze nagranie. Aby bezproblemowo odtworzyć nagranie wybieramy format "AVI". Klikamy przycisk "OK".

Program wyświetli okno postępu zapisu. Kiedy wskaźnik "Status" dojdzie do końca eksport zostanie zakończony a nasz plik znajdziemy w wybranej wcześniej lokalizacji.

W celu uzyskania polskiej wersji językowej w programie SmartPSS prosimy wykonać poniższe czynności:

1) pobrać program ze strony: SmartPSS

2) zainstalować program.

3) jeżeli ścieżki instalacji są domyślne na dysku C naszego komputera pojawi się katalog:
C:\Program Files (x86)\Smart Professional Surveillance System\SmartPSS\Languages
To tu znajdują się pliki językowe.

4) do tego katalogu należy przekopiować pliki folderu "Spolszczenie" znajdującego się w pobranym archiwum.

5) w Ustawieniach wybieramy język chiński jak poniżej:

6) zapisujemy ustawienia.

7) restartujemy program.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. W polu (1) wpisujemy nazwę użytkownika po czym w polu (2) hasło następnie klikamy (3) "Zaloguj"

Klikamy kafelek "Żywo"

Następnie instalujemy wtyczkę klikając "Najpierw zainstaluj wtyczki!" po kliknięciu wyskocy nam kommunikat aby pobrać wtyczkę. Po pobraniu przechodzimy do instalacji.

Po zainstalowaniu wtyczki i odświeżeniu karty w przeglądarce klikamy na "Zezwalaj".

Po udanej instalacji wtyczki i zezwoleniu przeglądarce na uruchomienie powinniśmy uzyskać podgląd z kamer oraz mieć dostęp do ustawień rejestratora.

W zależności od rodzaju posiadanych kamer musimy skonfigurować nasz rejestrator ustawiając w nim odpowiedni dla nich tryb. W tym celu wchodzimy do Menu głównego i z grupy ustawienia wybieramy "KAMERA".

W nowo otwartym oknie wybieramy pozycje "typ kanału".

Dla kamer analogowych podpiętych do rejestratora kablem koncentrycznym wybieramy pozycje "CVI/AHD/CVBS". Dla kamer analogowych podpiętych za pomocą transformatora wideo skrętką wybieramy pozycję "Inne" Dla kamer IP wybieramy opcje "IP".

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu z platform mobilnych Google play lub App Store:

Android - gDMSS Plus

iOS – iDMSS Plus

Uruchamiamy aplikacje. W głównym oknie klikamy przycisk Menu.

Z rozwiniętej listy wybieramy "Menadżer urządzeń".

W celu dodania nowego urządzenia wciskamy symbol "+".

Aplikacja informuje nas abyśmy upewnili się że dodawane urządzenie jest prawidłowo skonfigurowane i dostępne w sieci internet. Wciskamy "OK".

W kolejnym oknie wybieramy rodzaj dodawanego urządzenia. W naszym przykładzie jest to rejestrator podpięty kablem Ethernet do sieci internett w związku z czym wybieramy: Urządzenie Przewodowe.

W kolejnym kroku musimy dokonać wyboru w jaki sposób łączymy się z urządzeniem. W naszym przykładzie uzyskujemy połączenie z naszym rejestratorem poprzez chmurę wybieramy "P2P".

Program poprosi nas o wypełnienie danych naszego urządzenia w przypadku chmury mamy możliwość zeskanowania jej numeru z kodu QR lub wpisania recznie. W przypadku łączenia się poprzez adres IP lub ddns wprowadzamy adres ręcznie.

Dostęp do numeru chmury rejestratora uzyskujemy poprzez przejście z "Menu głównego" w "Ustawienia→ Sieć→ P2P".

Nazwa: dowolna wymyslona przez nas nazwa pod jaka chcemy aby urządzenie widniało w aplikacji.

SN: w przypadku połączenia poprzez chmure numer chmury.

Nazwa uzytk: nazwa uzytkownika ustawiona w naszym urządzeniu.

Hasło: hasło ustawione w naszym urządzeniu.

Wciskamy przycisk podgląd na żywo.

Aplikacja wyświetli podgląd z naszych kamer.

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu z platform mobilnych Google play lub App Store

Android - Imou

iOS – Imou

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji trzeba założyć konto klikając przycisk "Zarejestruj się"

W kolejnym oknie aplikacja poprosi nas o wybranie lokalizacji po wprowadzeniu klikamy przycisk "Następny"

Następnym krokiem będzie podanie adresu naszej poczty elektronicznej w polu "Wpisz adres e-mail". Przy wpisie "Ustaw hasło" należy wpisać hasło za pomocą którego będziemy się logować do naszego konta. Po uzupełnieniu wyżej wymienionych wpisów trzeba zaakceptować umowę klikając wyszarzony przycisk. Następnie klikając na "Kod weryfikacyjny"

Na podany w poprzednim kroku adres poczty elektronicznej zostanie wysłany kod weryfikacyjny który należy uzupełnić, po czym kliknąć przycisk "OK"

Po udanej rejestracji można zalogować się do swojego konta uzupełniając odpowiednio okienka po czym klkając "Logowanie".

Po zalogowaniu się do konta w głównym oknie klikamy ikonę "plusa" w prawym górnym rogu.

W tym kroku należy zeskanować skanerem kod QR, który jest dostępny na urządzeniu

Aplikacja informuje nas abyśmy upewnili się że dodawane urządzenie jest prawidłowo podłączone, klikamy"Następny".

Następnie należy wprowadzić hasło do sieci bezprzewodowej, po czym kliknąć przycisk "Następny".

W następnym oknie trzeba zaznaczyć opcję "The green light is flashing slowly" i kliknać "Następny"

Aplikacja poinformuję nas o tym że będzie słyszaly dźwięk kuku, kuku, aby przejśc do kolejnego kroku należy wcisnąć "Następny"

Następuje proces dodawania kamery do instniejącej sieci bezprzewodowej

Po chwili powinen pojawić się komunikat o bezpieczeństwie, w tym kroku należy utworzyć hasło do kamery następnie przycisnąć "Następny"

Aplikacja wyświetli informacje o dodawaniu urządzenia do chmury.

Po udanym dodaniu kamey pojawi się komunikat "Pomyślnie dodano!" tym razem należy przycisnąć przycisk "Zakończono".

Aplikacja wyświetli informacje o darmowym przetestowaniu usługi zapisu w chmurze przez okres 7 dni. Jeśli zgadzamy się na testowy okres próbny należy kliknąć "Aktywowano" jeżeli nie chcemy skożystać z usługi wybieramy "Później"

Wystarczy kliknąć przycisk "play".

Po czym po prawidłoym skonfigurowaniu urządzenia uzyskujemy dostęp do podglądu.

Login: admin
Hasło: pozostawiamy puste pole
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.9
Adres HTTP: http://192.168.1.9
Kanał 0 RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=0&ids=1
Strumień główny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=1
Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=2
Strumień mobilny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=3
Media Port: 34567
Port mobilny: 5801
Port HTTP: 80
Port RTSP: 554
Rozdzielczość: 1024x768

Rejestrator należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub kart sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "DeviceManager"

Po pobraniu pliku należy go rozpakować do wybranego przez nas folderu. Uruchamiamy aplikację z uprawnieniami administratora w tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie "DeviceManager" i wybieramy "Uruchom jako administrator".

W oknie programu klikamy przycisk "IP Search".

Po chwili program powinien odnaleźć nasze urządzenie pokazując nam jego adres w przedstawionym przykładzie jest to: 192.168.1.9.

Oprogramowaniem za pomocą którego możemy uzyskać dostęp do podglądu z naszych kamer oraz szeregu opcji konfiguracyjnych naszego rejestratora jest uCMS. Program uCms pobieramy z podanego odnośnika: uCMS. Uruchamiamy instalator klikając prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Uruchom jako administrator".

Klikamy przycisk "Next".

Następnie przyciskamy "Next".

Po czym wciskamy "Next".

Na samym końcu klikamy przycisk "Finish".

Na pulpicie zostanie utworzony nowy skrót o nazwie "uCMS" aby bezproblemowo korzystać z programu konfigurujemy go aby za każdym razem uruchamiał się z uprawnieniami administratora. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na nowo utworzonym skrócie i wybieramy pozycje właściwości.

Przechodzimy do zakładki "Zgodność(1)" zaznaczamy pole "Uruchom ten program jako administrator(2)" i zatwierdzamy nasz wybór "OK(3)". Następnie uruchamiamy uCMS dwukrotnym kliknięciem.

Aplikacja spyta nas podanie loginu oraz hasła. Pole login domyślnie ustalone jest jako "admin" natomiast hasło pozostawiamy jako puste pole. Ustawienia te możemy później zmienić w konfiguracji programu. Klikamy przycisk "Zaloguj".

Program przejdzie do głównego okna w którym w celu dodania naszego urządzenia klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby wyszukać urządzenie klikamy przycisk "Szukaj".

Po chwili w liście urządzeń powinniśmy ujrzeć adres IP naszego rejestratora. Zaznaczamy go następnie klikamy na "Dodaj(2)".

Adres naszego rejestratora znajdzie się na "liście dodanych urządzeń(1)". Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy adres IP naszego rejestratora.

W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

Rejestrator umożliwia połączenie przy użyciu chmury. Dzięki funkcji chmury nie musimy posiadać stałęgo adresu IP połączenie z naszym rejestratorem realizowane jest poprzez specjalny serwer. Aby zrealizować taki rodzaj połączenia musimy w odpowiedni sposób dodać nasz rejestrator do listy urządzeń w programie uCMS. W głownym oknie programu klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby dodać nasze urządzenie poprzez chmure w kolejnym oknie programu klikamy opcje "Dodaj ręcznie".

Dostęp bezpośredni:

Przed przystąpieniem do dodania urządzenia poprzez chmure musimy ustalić jej numer. Aby uzyskać dostęp do naszego numeru chmury musimy wejść w menu rejestratora. Dostęp do menu możemy uzyskać bezpośrednio z urządzenia podłączonego do monitora lub poprzez interfejs WWW za pomocą komputera. Po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia(1)→Sieć(2)→P2P(3)". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury(4)".

Dostęp poprzez interfejs WWW:

Wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.9. Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config".

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Cloud". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury".

W nowo otwartym oknie dialogowym wypełniamy wymagane pola. "(1)Nazwa urządzenia": Podajemy nazwę pod jaką chcemy aby nasz rejestrator widniał w programie. "(2)Tryb połączenia":Z rozwijanej listy wybieramy pozycje "Nr Chmury". "(3)(4)Użytkownik/Hasło": Podajemy login oraz hasło ustawione w naszym rejestratorze. "(6)Nr Chmury": Podajemy numer chmury naszego rejestratora.

Po wprowadzeniu wszystkich danych zatwierdzamy klikając "OK".

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych w liście dodanych urządzeń pokaże się nasz rejestrator pod ustaloną nazwą. Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy na nazwę naszego rejestratora. W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. Podczas pierwszej próby dostępu do menu otrzymamy "komunikat(1)" wciskamy "OK". Następnie musimy wyrazić zgodę na uruchomienie dodatku "WebClient.ocx" wciskając przycisk "Zezwalaj(2)".

Po uruchomieniu dodatku w oknie przeglądarki ukaże się okno logowania do rejestratora w którym podajemy login oraz hasło (domyślnie login: admin natomiast hasło pozostawiamy puste) następnie klikamy przycisk "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu ukaże nam się menu rejestratora dzięki którymu będziemy mogli wykonać szereg czynności konfiguracyjnych.

Uruchamiamy przeglądarkę "Internet Exlorer" w pasek adresu wpisujemy "http://kenikp2p.eu" klikamy "Pobierz" wybieramy region "Europa". Po pobraniu wtyczki i zainstalowaniu należy uruchomić ponownie przeglądarkę i kliknąć "Zwzwalaj". Teraz można przystąpić do zalogowania się na konto kenikp2p.eu.

Jeśli nie mamy założonego konta w kenikp2p.eu klikamy "Zarejestruj".

Uzupełniamy pola "Nazwa użytkownika" podajemy nazwę użytkownika, "Hasło" wpisujemy hasło do konta, "Potwierdź" potwierdzamy nasze hasło, oraz "Email" podajemy nasz adres pocztowy. Następnie klikamy "Zarejestruj".

Po dokonaniu rejestracji możemy przystąpić do zalogowania się na nasze konto. Uzupełniając w polach "Login" nazwę urzytkownika podaną przy rejestracji oraz "Hasło". Poczym klikając "Zaloguj się".

Po zalogowaniu się do konta otrzymujemy widok klikamy "Dodaj urz.".

Następnie wyskoczą pola do uzupełnienia, "Id Chmury" w którym podajemy Id chmury "Nazwa" podajemy dowolną nazwę która będzię się wyświetlać. W polach "Nazwa użytkownika" i "Hasło" podajemy nazwę użytkownika oraz hasło do rejestratora bądź kamery. Następnie klikamy "Dodaj urz.".

Po dodaniu urządzenia wyskoczy nam informacja o tym że zostało prawidłowo dodane do konta klikamy "Ok" Następnie "Moje urządzenia".

Jeśli podaliśmy prawidłowe dane logowania oraz usługa chmury w rejestratorze jest uruchumiona a statut jest Online. Po kliknięciu na nazwę urządzenia powinniśmy uzyskac dostęp do podglądu i ustawień.

W celu odtworzenia nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Aby odtworzyć nagranie w "oknie(1)" wybieramy kanał z którego chcemy obejrzeć materiał a następnie z "okna(2)" date nagrania. Uruchamiamy odtwarzanie wciskając przycisk "Play(3)".

Używając grupy "przycisków(1)" możemy zwiększyć skale podglądu nagrań od 30 min do 24 godzin co znacznąco ułatwi nam wyszukanie żądanego fragmentu nagrania.

Rejestrator umozliwia nam pobranie nagranego materiału poprzez interfejs WW bezpośrednio na dysk komputera z którego się łączymy. W celu pobrania nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Klikamy przycisk "Switch".

Rejestrator przełączy "okno(1)" w którym wybieramy przycisk "More"(2).

W nowo otwartym oknie ustalamy interesujący nas zakres dat z których chcemy pobrać "nagrania(1)" "kanał(2)". Aby plik był bezproblemowo otwierany na komputerze zaznaczamy opcje format pliku "AVI(3)". Na sam koniec klikamy przycisk "Search(4)".

Lista w oknie zostanie wypełniona dostępnymi do pobrania plikami z wybranego przez nas zakresu czasowego. Zaznaczamy interesujące nas "pozycje(1)" a następnie klikamy przycisk "Download(2)". Program rozpocznie proces pobierania wybranych plików informując nas o jego postępie paskiem postępu u dołu okna.

O ukończonym procesie pobierania zostaniemy poinformowani komunikatem "Download Completed!" wciskamy przycisk "OK".

Domyślną lokalizacją dla pobranych nagrań jest: C:\Users\hp\AppData\LocalLow\vWebClient\. W celu zmiany lokalizacji pobieranych plików w głownym menu rejestratora klikamy przycisk "Record Patch".

W nowo otwartym oknie ustalamy wybraną przez nas ścieżke zapisu dla pobieranych nagrań.

Rejestrator posiada funkcje informowania nas o zaistniałym w systemie alarmie na wskazany przez nas adres e-mail. Przeprowadzimy przykładową konfiguracje konta mailowego na przykładzie operatora poczty O2. W zależności od używanego przez nas operatora poczty konfiguracja może nieznacznie się różnić w zakresie podawanych numerów portów oraz adresów serwera poczty. W celu uzyskania szczegółowych informacji potrzebnych do konfiguracji prosimy o ich sprawdzenie na stronie internetowej wybranego przez nas operatora poczty.

Konfiguracja z poziomu bezpośredniego dostępu do rejestratora:

W celu konfiguracji konta pocztowego po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia → Sieć → zakładka Email".

W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "Test(1)".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Zapisz".

Konfiguracja poprzez interfejs WWW:

W celu kofiguracji konta email wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.1.9 Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config"

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Email". W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "MailTest".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Save".

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu "uCloud Cam" z platform mobilnych Google Play, App store. Istnieje również możliwość pobrania programu za pomocą QR kodu:

Android

iPhone

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji poprosi nas ona o zarejestrowanie konta. W celu rejestracji klikamz pryzcisk "Rejestruj".

Przy wpisie "Login" wymyślamy jakąś nazwę za pomocą ktrej będziemy się logować do aplikacji, następnie przy wpisei "Hasło" podajemy hasło ktrego będziemy używać. Przy wpisie e-mail podajemy adres poczty elektronicznej.

Po udanej rejestracji przechodzimy do logowania w polu "Login" podajemy login który podawaliśmy przy rejestracji następnie przy wpisie "Hasło" wpisujemy hasło które podawaliśmy w poprzednim etapie.

Jeśli jesteśmy połączeni po przez internet mobilny na telefonie wyskoczy nam następujący komunikat klikamy "OK".

Następnie naciskamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Wyskoczy nam "Menu", w którym wybieramy "Urządzenia".

Na kolejnym ekranie klikamy symbol "+" odpowiedzialny za dodawanie urządzeń.

Z rozwiniętej listy wybieramy pozycję "Dodaj ręcznie".

W kolejnym etapie konfiguracji przy wpisie "Nazwa" podajemy dowoną nazwę urządzenia jaka będzie nam się wyświetlać w aplikacji, przy wpisie"ID Chmury" wpisujemy ID Chmury lub klikamy ikonkę kodu qr i skanujemy kod dostępny z menu rejestratora bądź panelu web. Następnie przy polu "Login" podajemy login którym logujemy się do rejestratora, przy wpisie "Hasło" podajemy hasło do rejestratora, po czym klimamy ikonkę dyskietki w prawym górnym rogu w celu zatwierdzenia ustawień.

Po prawidłowym wpisaniu danych wyskoczy nam przycisk "Widok na żywo" który klikamy.

Po kliknięciu przycisku i prawidłowej konfiguracji powinniśmy uzyskać dostęp do podglądu rejestratora.

W celu uruchomienia powiadomień klikamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Z menu wybieramy "Alarm".

Następnie klikamy zębatkę w prawym dolnym rogu.

Teraz z listy wybieramy nasze urządzenie.

Wybieramy kamerę, z której mają przychodzić powiadomienia.

Przełączamy przełącznik przy wpisie "Push" oraz wybieramy akcje, po której mają przychodzić powiadomienia w tym wypadku "Detekcja Ruchu"

W prawym górnym rogu klikamy na ikonkę dyskietki w celu zapisania naszych ustawień.

Przechodzimy do menu aplikacji następnie wybieramy "Ustawienia"

Klikamy "Alarm Notification".

Przełączamy przełączniki w prawą stronę przy wpisach "Wibracje" i "Dźwięki".

Login: admin
Hasło: 12345
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.88
Adres HTTP: http://192.168.1.88
Strumień RTSP: rtsp://admin:12345@192.168.1.88:554/10
Port TCP: 5000
Port HTTP: 80
Port RTSP: 554
Rozdzielczość: 1280x1024

W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "Search Tool". Po pobraniu pliku klikamy na niego dwukrotnie w celu zainstalowania. Instalacja przebiega automatycznie bez żadnych okien dialogowych po zakończonym procesie powinniśmy ujrzeć komunikat o jej pomyślnym ukończeniu oraz nowy skrót na pulpicie o nazwie "Search Tool"

Uruchamiamy program następnie w jego oknie klikamy przycisk "Refresh"

Po chwili program powinien odnaleźć nasze urządzenie pokazując nam jego adres w przedstawionym przykładzie jest to: 192.168.1.88.

Z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa zaleca się stosowanie hasła powyżej 10 znaków, zawierających małe i duże litery cyfry oraz znaki specjalne, jak i unikalnej nazwy użytkownika.

W celu uzyskania dostępu do rejestratora użyjemy aplikacji VMS. Podczas pierwszego uruchomienia programu ustalamy naszą nazwę użytkownika oraz hasło przykładowo "Użytkownik:" "admin" "Hasło:" "admin123". Ustalone hasło potwierdzamy "Potwierdź hasło:" i klikamy przycisk "Dodaj".

Po kliknięciu przycisku "Dodaj" ukaże nam się główne okno programu VMS.

W celu dodania naszego rejestratora klikamy ikonę "Dodawanie sprzętu".

Wybieramy opcje "Skanuj w poszukiwaniu sprzętu".

W kolejnym oknie pozostawiamy domyślnie zaznaczone pole "Skanuj sieć lokalną"" i klikamy przycisk "dalej".

Program zapyta nas o listę protokołów jakie ma przeszukać- pozostawiamy domyślne ustawienie "Wszystkie" i klikamy "Dalej".

Po chwili wyszukiwania program powinien wyświetlić listę odnalezionych urządzeń.

W aktywnych polach podajemy login oraz hasło do naszego rejestratora w naszym przykładzie "Użytkownik:" admin "Hasło:" 12345 i klikamy przycisk "OK" a następnie "Dalej".

Jeśli proces dodawania sprzętu przebiegł pomyślnie program wyświetli podsumowanie z informacją o dodanym sprzęcie.

Rejestrator umożliwia połączenie przy użyciu chmury. Dzięki funkcji chmury nie musimy posiadać stałego adresu IP. Połączenie z naszym rejestratorem realizowane jest poprzez specjalny serwer. Aby zrealizować taki rodzaj połączenia musimy w odpowiedni sposób dodać nasz rejestrator do listy urządzeń w programie VMS. W głównym oknie programu klikamy "Dodawanie sprzętu"

W nowym oknie klikamy "Ręcznie wskaż urządzenia".

W kolejnym oknie w kolumnie "Rodzaj" wybieramy pozycje "P2P NVR/XVR". W polu "Numer seryjny" podajemy numer chmury naszego rejestratora natomiast w polach "Użytkownik" oraz "Hasło" odpowiednio login i hasło do rejestratora.

Aby uzyskać dostęp do naszego numeru chmury musimy wejść w menu rejestratora. Dostęp do menu możemy uzyskać bezpośrednio z urządzenia podłączonego do monitora lub poprzez interfejs WWW za pomocą komputera.

Dostęp poprzez interfejs WWW:

Po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w ”Menu głowne” po czym kolejno: „Opcje” → „System” → „Ust. Sieciowe”→ „P2P”. Nasz numer chmury znajduje sie pod pierwszym kodem QR.

Dostęp bezpośredni:

Aby uzyskać dostęp do kodu w menu rejestratora wchodzimy w "Konfiguracja" -> "Sieć" -> "P2P".

Po wprowadzeniu wszystkich danych klikamy przycisk "Dalej" Rejestrator dokona próby połączenia z rejestratorem poprzez chmure. Jeśli konfiguracja przebiegła pomyślnie pole "Status" zmieni kolor na zielone oraz zostanie wyświetlony napis "Połączono". Ponownie klikamy przycisk "Dalej".

Program wyświetli komunikat o pomyślnym dodaniu urządzenia. Klikamy "OK".

W celu uzyskania podglądu z naszych kamer wciskamy przycisk "Urządzenia". Z lewej strony okna na liście urządzeń znajdziemy numer dodanego urządzenia po dwukrotnym kliknięciu w wybrany numer kamery uzyskamy dostęp do obrazu.

Z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa zaleca się stosowanie hasła powyżej 10 znaków, zawierających małe i duże litery cyfry oraz znaki specjalne, jak i unikalnej nazwy użytkownika.

W celu uzyskania dostępu do rejestratora użyjemy aplikacji VMS-lite. Podczas pierwszego uruchomienia programu ustalamy naszą nazwę użytkownika oraz hasło przykładowo "User:" "admin" "Password:" "admin123". Ustalone hasło potwierdzamy "Reapeat password" i klikamy przycisk "Add".

Ukaże nam się główne okno programu VMS klikamy "Device".

Zaznaczamy ramkę po czym naciskamy na przycisk "Add to".

W aktywnych polach podajemy login oraz hasło do naszego rejestratora w naszym przykładzie "User:" "admin"
"Password:" "12345" i klikamy przycisk "Next step".

Jeśli podaliśmy prawidłowe dane logowania pojawi nam się wpis "Connect ok" klikamy "Add".

Zamknie nam się okno po czym Klikamy przycisk "Home".

Następnie klikamy "Live".

Klikamy na jedeno z dostępnych pól po czym dwa razy na interesujący nas kanał, i powinniśmy uzyskać podgląd z kamer.

Z uwagi na zachowanie bezpieczeństwa zaleca się stosowanie hasła powyżej 10 znaków, zawierających małe i duże litery cyfry oraz znaki specjalne, jak i unikalnej nazwy użytkownika.

W celu uzyskania dostępu do rejestratora użyjemy aplikacji VMS-lite. Podczas pierwszego uruchomienia programu ustalamy naszą nazwę użytkownika oraz hasło przykładowo "User:" "admin" "Password:" "admin123". Ustalone hasło potwierdzamy "Reapeat password" i klikamy przycisk "Add".

Ukaże nam się główne okno programu VMS klikamy "Device".

Następnie wyświetli się menadżer urządzeń wciskamy przełącznik "Add".

W aktywnych polach podajemy numer seryjny, login oraz hasło do naszego rejestratora w naszym przykładzie "User:" "admin"
"Password:" "12345" "Series Num: "XXXXXXXXXXXXX". Klikamy przycisk przy wpisie "Protocol" rozwijamy listę dostępnych opcji spośród których, wybieramy "P2P NVR/XVR" oraz przy "Channel Num" podajemy liczbę kanałów które posiada rejestrator. Zatwierdzamy konfiguracje klikając na "Next step".

Jeśli podaliśmy prawidłowe dane logowania pojawi nam się wpis "Connect ok" klikamy "Add".

Zamknie nam się okno po czym Klikamy przycisk "Home".

Następnie klikamy "Live".

Klikamy na jedeno z dostępnych pól po czym dwa razy na interesujący nas kanał, i powinniśmy uzyskać podgląd z kamer.

Aby uzyskać podgląd nagranych nagrań na rejestratorze uruchamiamy aplikacje VMS-lite z menu głównego wybieramy "Odtwarzanie lokalne".

Po wybraniu oprogramowanie otworzy nam "Widok" klikamy na "date".

Z kalendarza wybieramy interesujący nas okres z którego ma być odtworzone nagranie oraz klikamy "play". W celu skopiowania nagrań na dysk klikamy czwartą ikonę w prawym górnym rogu licząc od lewej strony.

Aby zmienić język na polski należy przejść do zakładki "home" i kliknąć na "Settings".

Następnie w ustawieniach przy, wpisie "Language" Option klikając na "U.S English(United States) z dostępnej listy wybieramy "polski(Polska)".

Po wybraniu języka klikamy "Save".

Po ponownym uruchomieniu programu program wyświetli się w języku polskim.

W celu odtworzenia nagrań z naszego rejestratora wchodzimy w jego menu a następnie pozycję „Playback”.

W menu „Playback” wybieramy kanał(1) z którego chcemy odtworzyć nagranie. Wskazujemy date (2) z której chcemy wyszukać materiał a następnie klikamy przycisk play.

W celu zapisu nagrań z naszego rejestratora wchodzimy w jego menu i opcję „Playback”.

W menu „Playback” wybieramy kanał (1) z którego chcemy zapisać nagranie. Wskazujemy datę (2) z której chcemy wyszukać materiał a następnie klikamy przycisk wyszukiwania(3) a na koniec przycisk zapisu(4).

Po wciśnięciu przycisku zapisu uzyskamy dostęp listy dostępnych do zapisania plików(1) wybieramy interesujący nas plik a następnie klikamy „Pobieranie”.

Kiedy pobieranie pliku zostanie ukończone zostanie on zapisany na naszym dysku w domyślnej lokalizacji zapisu tj. C:\XVR\.

Jeśli podczas pobierania pasek postępu pobierania stoi na 0% prosimy o sprawdzenie ustawień Internet Explorer’a. Opcja „Włącz tryb chroniony” musi być odznaczona.

Adres rejestratora musi być dodany do listy zaufanych witryn.

Jeśli po podpięciu rejestratora do monitora/telewizora nie widzimy żadnego obrazu powodem może być zbyt wysoka rozdzielczość która nie jest obsługiwana przez nasz monitor/telewizor. W celu rozwiązania problemu musimy połączyć się z rejestratorem poprzez sieć LAN i zmienić rozdzielczość rejestratora na niższą. W tym celu łączymy się z rejestratorem wpisując jego adres w naszej przeglądarce internetowej. (W naszym przykładzie adres rejestratora to "192.168.100.10") podajemy login oraz hasło domyślnie Login: "admin" Hasło: "12345". Następnie wciskamy przycisk "Zaloguj".

Ukaże nam się główne okno konfiguracji rejestratora w którym klikamy kolejno: „Opcje”→ „System”→”General”. Z listy widocznych opcji odnajdujemy pozycje "Rozdzielczość" a następnie klikając symbol strzałki wybieramy żądaną rozdzielczość np. 1024x768 i klikamy przycisk „Zapisz”.

Rejestrator spyta nas o potwierdzenie operacji potwierdzamy przyciskiem „Ok” następnie czekamy na ponowne uruchomienie urządzenia. Po restarcie rejestratora na naszym monitorze/telewizorze powinien ukazać się obraz.

Jeśli w miejscu podłączenia rejestratora posiadamy łącze internetowe ze zmiennym adresem IP nie będziemy w stanie połączyć się z naszym rejestratorem poprzez sieć internet. Rozwiązaniem takiego problemu jest skorzystanie z usługi sieciowej, automatycznego śledzenia adresu IP naszego urządzenia DDNS. Do tego celu możemy użyć serwisu www.noip.com który oferuje założenie darmowego konta. Zasada działania usługi jest prosta, a polega na tym, że router po restarcie lub po aktualizacji (zmianie) adresu IP nawiąże połączenie z serwisem DDNS i poda swój aktualny adres IP. Użytkownik posługując się nazwą utworzonej przez siebie domeny będzie kierowany na aktualny adres IP routera.

Zakładanie konta w serwisie www.noip.com:

Używając naszej przeglądarki internetowej wchodzimy na stronę www.noip.com gdzie klikamy przycisk "Sign Up"

Na następnej stronie wpisujemy nasze dane w postaci adresu "email(1)" oraz "hasła(2)" za pomocą którego będziemy mogli się logować do serwisu noip. Podajemy również wymyśloną przez nas nazwę "hosta(3)" jaki będzie wykorzystywany do połączenia z rejestratorem cyfrowym następnie klikamy przycisk "Create My Free Account"

Po niedługim czasie na podany przez nas adres email powinniśmy otrzymać wiadomość z linkiem aktywacyjnym nowo założone konto serwisu noip.com. Klikamy "Confirm Account" dzięki czemu nasze konto staje się aktywne.

Posiadając już odpowiednio skonfigurowane oraz aktywne konto w serwisie noip.com możemy przystąpić do wprowadzenia jego danych do rejestratora. W tym celu logujemy się do menu naszego rejestratora klikamy kolejno "Configuration" → "System" → "Network" → "DDNS". Następnie w polu "DDNS Type" wybieramy nazwę naszego usługodawcy tj. "NO-IP". W polu "Domain" wpisujemy wymyśloną przez nas wcześniej nazwę hosta. W polu "User Name" podajemy ten sam adres email którego użyliśmy podczas rejestracji na stronie noip.com. W polu "Password" podajemy ustalone przez nas wcześniej hasło służące do logowania na stronie noip.com. Pamiętamy również o zaznaczeniu pola "DDNS Enable" po czym klikamy przycisk "Save". Od tej chwili rejestrator będzie łączył się z serwisem noip.com i podawał aktualnie przydzielony adres ip. W celu połączenia się zrejestratorem zamiast adresu ip używamy od tej chwili wymyślonej przez nas nazwy hosta w naszym przykładzie jest to eltroxddns.hopto.org.

Przejdź do Opcje > System > Ust. Sieciowe > E-mail i włącz opcję Włącz powiadomienia przez E-mail

Uzupełnij pola które się pojawiły, wymaganymi danymi, które należy uzyskać od dostawcy skrzynki pocztowej (najczęściej, są one widoczne w ustawieniach skrzynki)

Przykłady konfiguracji SMTP
Wprowadzone dane są przykładowe, należy zastąpić je swoimi danymi z poczty.
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych gmail.com
Upewnij się, iż opcja dostępu mniej bezpiecznych aplikacji w twoim koncie Google jest włączona
Wyłączona natomiast musi być weryfikacja dwuetapowa
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych interia.pl
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych onet.pl
Upewnij się czy w ustawieniach poczty w Dane konfiguracyjne na onet.pl jest włączone SMTP
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych wp.pl
Upewnij się czy w ustawieniach poczty w Opcje > Ogólne na onet.pl jest włączone SMTP
Konfiguracja SMTP dla kont pocztowych o2.pl
aby korzystać z konta w Poczcie o2 za pomocą programu pocztowego (np. Outlook, Thunderbird), należy aktywować protokół IMAP lub POP. Dostęp możesz aktywować wchodząc w Opcje -> Ogólne -> Programy pocztowe. Po aktywacji wybranego protokołu, dostęp SMTP zostanie włączony automatycznie.

Uruchamiamy aplikacje na urządzeniu. Następnie w aplikacji mobilnej wciskamy "Menu".

Po czym klikamy na "Ikone kamery".

Później klikając na "Proszę najpierw się zalogować".

Klikamy na "Rejestracja".

Uzupełniamy odpowiednio pola przy adresie e-mail podajemy nasz adres pocztowy następnie wpisujemy hasło potwierdzamy wpisane hasło i przepisujemy kod weryfikacyjny z białej ramki w tym przypadku jest to "5081".

Po udanej rejestracji logujemy się do utworzonego konta wpisując podany w poprzednim kroku adres e-mail oraz hasło.

Po zalogowaniu znów klikamz pryzcisk "Menu".

Następnie z dostępnej listy opcji wybieramy "Urządzenie".

W następnym okienku klikamy "Dodaj urządzenie".

Z dostępnej listy wybieramy Numer seryjny do dodania.

Skanujemy nasz kod QR dostępny na spodzie urządzenia.

Pod spodem na naklejce mamy wpis Captcha jest to kod weryfikacyjny.

Uzupełniamy pozostałe wpisy podając nazwę urzytkownika oraz hasło utworzone na rejestratorze. W polu przosze wprowadzić kod weryfikacyjny wprowadzamy kod "Captcha".

Klikamy na "Nazwa urządzenia".

Następnie wybieramy "Wprowadź nazwę urządzenia" i wpisujey dowolną nazwę.

Klikamy przycisk Zakończono.

Po czym klikamy Podgląd.

Po udanej konfiguracji powinien ukazać nam się obraz z kamer

Login: admin
Hasło: 12345
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.0.64
Adres HTTP: http://192.168.0.64
Strumień główny RTSP bez autoryzacji: rtsp://192.168.0.64:554/Streaming/Channels/101/
Strumień główny RTSP z autoryzacją: rtsp://użytkownik:hasło@192.168.0.64:554/Streaming/Channels/101/
Strumień Strumień pomocniczy RTSP bez autoryzacji: rtsp://192.168.0.64:554/Streaming/Channels/102/
Strumień Strumień pomocniczy RTSP z autoryzacją: rtsp://użytkownik:hasło@192.168.0.64:554/Streaming/Channels/102/
Port DVR Server: 8000
Port HTTP: 80
Port HTTPS: 443
Port RTSP: 554

Urządzenie należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub karty sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "LAN-SADP" dostępnej pod adresem: SADPTool_V3.0.0.10 po pobraniu pliku instalujemy program. Po uruchomieniu aplikacji powinna ona automatycznie wyszukać nasze urządzenie w sieci.

Jeśli chcemy edytować ustawienia wybieramy nasze urządzenie z listy w prawym oknie dokonujemy edycji ustawień

Uwaga: po wyeksportowaniu pliku nie możemy wyłączać ani resetować kamery/rejestratora. Jeżeli tak się stanie to uzyskany w następnych krokach plik resetujący będzie nieprzydatny, a całą procedurę trzeba będzie powtórzyć.

Pierwszym krokiem jest pobranie oraz instalacja programu SADP. Po instalacji programu i uruchomieniu pokaże nam się okno:

Aby program wyszukał podłączone urządzenia komputer musi być podłączony do tej samej sieci, w której znajdują się nasze kamery lub rejestratory. Jeśli po chwili urządzenia nie pojawią się na liście to możemy kliknąć "Refresh". Pamiętajmy też, że jeżeli kamera dopiero co została podłączona to chwilę zajmuje jej uruchomienie. Jeżeli nie mamy możliwości podłączenia komputera do tej samej sieci (lub kamery do tego samego switcha/routera co komputer) możemy podłączyć kamerę bezpośrednio do karty sieciowej komputera. W tym przypadku warto pamiętać, że komputer nie zasili naszej kamery (brak PoE), a więc potrzebny będzie oddzielny zasilacz (o ile kamera pozwala na podłączenie innego typu zasilania). IP naszego komputera powinno być stałe.

Krok trzeci - należy zaznaczyć urządzenie, którego hasło chcemy zresetować, a następnie użyć przycisku "Forgot Password" (prawy dolny róg, pod przyciskiem "Modify") - wyświetlone zostanie okno resetu hasła

Należy nacisnąć przycisk "Export", a następnie wybrać miejsce, w których chcemy zapisać plik. Jeżeli nasza przeglądarka nie pyta za każdym razem gdzie zapisać plik to (w przypadku systemów Windows Vista, 7 i nowszych) najprawdopodobniej będzie on zapisany w lokalizacji: Dysk C:\ -> Użytkownicy -> Nasza nazwa użytkownika -> Pobrane.

Po poprawnym zapisaniu pliku na dysku zobaczymy komunikat "Exported." - jest to potwierdzenie poprawnego zapisania pliku

Adres e-mail na który należy przesłać zapytanie o reset pomoc@eltrox.pl. Do wiadomości zwrotnej, którą otrzymamy od pomocy technicznej, załączony zostanie plik .xml. Plik zapisać należy na dysku, w znanej sobie lokalizacji (np. na pulpicie).

W programie SADP wskazujemy ścieżkę do pliku lub w łatwiejszy sposób - klikając na ikonę eksploratora wyszukujemy plik

Następnie należy wprowadzić dwukrotnie nowe hasło. Program wskaże nam również poziom bezpieczeństwa naszego hasła

Poziom 0 - brak koloru - hasło nieakceptowalne

Poziom 1 - kolor czerwony - słabe hasło - akceptowalne

Poziom 2 - kolor żółty - średnie hasło - akceptowalne

Poziom 3 - kolor zielony - silne hasło - akceptowalne

Klikamy "Confirm".

Jeśli wszystko zrobiliśmy poprawnie to pokaże nam się kolejna, krótka informacja

Aby uzyskać dostęp do menu rejestratora możemy użyć przeglądarki. W pasku adresu wpisujemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. Po uruchomieniu w oknie ukaże się okno logowania do rejestratora w którym podajemy login oraz hasło (domyślnie login: admin natomiast hasło 12345) następnie klikamy przycisk "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu ukaże nam się menu rejestratora, klikamy "Kliknij tutaj aby pobrać i zainstalować wtyczkę. Po zakończeniu instalacji uruchom ponownie przeglądarkę". Intalujemy wtyczkę następnie uruchamiamy ponownie przeglądarkę.

Po zainstalowaniu wtyczki i ponownym uruchomieniu przeglądarki aktywujemy nasz dodatek klikając "Aktywuj Web Components".

Klikamy "pozwól i zapamiętaj" i uruchamiamy ponownie przeglądarkę.

Po poprawnym zainstalowaniu dodadku i aktywowaniu wtyczki klikając dwukronie na kamerę z listy powinniśmy uzyskać obraz z kamery.

Login: admin
Hasło: pozostawiamy puste pole
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.9
Adres HTTP: http://192.168.1.9
Kanał 0 RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=0&ids=1
Strumień główny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=1
Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=2
Strumień mobilny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=3
Media Port: 34567
Port mobilny: 5801
Port HTTP: 80
Port RTSP: 554
Rozdzielczość: 1024x768

Rejestrator należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub kart sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "DeviceManager"

Po pobraniu pliku należy go rozpakować do wybranego przez nas folderu. Uruchamiamy aplikację z uprawnieniami administratora w tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie "DeviceManager" i wybieramy "Uruchom jako administrator".

W oknie programu klikamy przycisk "IP Search".

Po chwili program powinien odnaleźć nasze urządzenie pokazując nam jego adres w przedstawionym przykładzie jest to: 192.168.1.9.

Oprogramowaniem za pomocą którego możemy uzyskać dostęp do podglądu z naszych kamer oraz szeregu opcji konfiguracyjnych naszego rejestratora jest uCMS. Program uCms pobieramy z podanego odnośnika: uCMS. Uruchamiamy instalator klikając prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Uruchom jako administrator".

Klikamy przycisk "Next".

Następnie przyciskamy "Next".

Po czym wciskamy "Next".

Na samym końcu klikamy przycisk "Finish".

Na pulpicie zostanie utworzony nowy skrót o nazwie "uCMS" aby bezproblemowo korzystać z programu konfigurujemy go aby za każdym razem uruchamiał się z uprawnieniami administratora. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na nowo utworzonym skrócie i wybieramy pozycje właściwości.

Przechodzimy do zakładki "Zgodność(1)" zaznaczamy pole "Uruchom ten program jako administrator(2)" i zatwierdzamy nasz wybór "OK(3)". Następnie uruchamiamy uCMS dwukrotnym kliknięciem.

Aplikacja spyta nas podanie loginu oraz hasła. Pole login domyślnie ustalone jest jako "admin" natomiast hasło pozostawiamy jako puste pole. Ustawienia te możemy później zmienić w konfiguracji programu. Klikamy przycisk "Zaloguj".

Program przejdzie do głównego okna w którym w celu dodania naszego urządzenia klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby wyszukać urządzenie klikamy przycisk "Szukaj".

Po chwili w liście urządzeń powinniśmy ujrzeć adres IP naszego rejestratora. Zaznaczamy go następnie klikamy na "Dodaj(2)".

Adres naszego rejestratora znajdzie się na "liście dodanych urządzeń(1)". Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy adres IP naszego rejestratora.

W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

Rejestrator umożliwia połączenie przy użyciu chmury. Dzięki funkcji chmury nie musimy posiadać stałęgo adresu IP połączenie z naszym rejestratorem realizowane jest poprzez specjalny serwer. Aby zrealizować taki rodzaj połączenia musimy w odpowiedni sposób dodać nasz rejestrator do listy urządzeń w programie uCMS. W głownym oknie programu klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby dodać nasze urządzenie poprzez chmure w kolejnym oknie programu klikamy opcje "Dodaj ręcznie".

Dostęp bezpośredni:

Przed przystąpieniem do dodania urządzenia poprzez chmure musimy ustalić jej numer. Aby uzyskać dostęp do naszego numeru chmury musimy wejść w menu rejestratora. Dostęp do menu możemy uzyskać bezpośrednio z urządzenia podłączonego do monitora lub poprzez interfejs WWW za pomocą komputera. Po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia(1)→Sieć(2)→P2P(3)". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury(4)".

Dostęp poprzez interfejs WWW:

Wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.9. Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config".

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Cloud". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury".

W nowo otwartym oknie dialogowym wypełniamy wymagane pola. "(1)Nazwa urządzenia": Podajemy nazwę pod jaką chcemy aby nasz rejestrator widniał w programie. "(2)Tryb połączenia":Z rozwijanej listy wybieramy pozycje "Nr Chmury". "(3)(4)Użytkownik/Hasło": Podajemy login oraz hasło ustawione w naszym rejestratorze. "(6)Nr Chmury": Podajemy numer chmury naszego rejestratora.

Po wprowadzeniu wszystkich danych zatwierdzamy klikając "OK".

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych w liście dodanych urządzeń pokaże się nasz rejestrator pod ustaloną nazwą. Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy na nazwę naszego rejestratora. W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. Podczas pierwszej próby dostępu do menu otrzymamy "komunikat(1)" wciskamy "OK". Następnie musimy wyrazić zgodę na uruchomienie dodatku "WebClient.ocx" wciskając przycisk "Zezwalaj(2)".

Po uruchomieniu dodatku w oknie przeglądarki ukaże się okno logowania do rejestratora w którym podajemy login oraz hasło (domyślnie login: admin natomiast hasło pozostawiamy puste) następnie klikamy przycisk "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu ukaże nam się menu rejestratora dzięki którymu będziemy mogli wykonać szereg czynności konfiguracyjnych.

Uruchamiamy przeglądarkę "Internet Exlorer" w pasek adresu wpisujemy "http://kenikp2p.eu" klikamy "Pobierz" wybieramy region "Europa". Po pobraniu wtyczki i zainstalowaniu należy uruchomić ponownie przeglądarkę i kliknąć "Zwzwalaj". Teraz można przystąpić do zalogowania się na konto kenikp2p.eu.

Jeśli nie mamy założonego konta w kenikp2p.eu klikamy "Zarejestruj".

Uzupełniamy pola "Nazwa użytkownika" podajemy nazwę użytkownika, "Hasło" wpisujemy hasło do konta, "Potwierdź" potwierdzamy nasze hasło, oraz "Email" podajemy nasz adres pocztowy. Następnie klikamy "Zarejestruj".

Po dokonaniu rejestracji możemy przystąpić do zalogowania się na nasze konto. Uzupełniając w polach "Login" nazwę urzytkownika podaną przy rejestracji oraz "Hasło". Poczym klikając "Zaloguj się".

Po zalogowaniu się do konta otrzymujemy widok klikamy "Dodaj urz.".

Następnie wyskoczą pola do uzupełnienia, "Id Chmury" w którym podajemy Id chmury "Nazwa" podajemy dowolną nazwę która będzię się wyświetlać. W polach "Nazwa użytkownika" i "Hasło" podajemy nazwę użytkownika oraz hasło do rejestratora bądź kamery. Następnie klikamy "Dodaj urz.".

Po dodaniu urządzenia wyskoczy nam informacja o tym że zostało prawidłowo dodane do konta klikamy "Ok" Następnie "Moje urządzenia".

Jeśli podaliśmy prawidłowe dane logowania oraz usługa chmury w rejestratorze jest uruchumiona a statut jest Online. Po kliknięciu na nazwę urządzenia powinniśmy uzyskac dostęp do podglądu i ustawień.

W celu odtworzenia nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Aby odtworzyć nagranie w "oknie(1)" wybieramy kanał z którego chcemy obejrzeć materiał a następnie z "okna(2)" date nagrania. Uruchamiamy odtwarzanie wciskając przycisk "Play(3)".

Używając grupy "przycisków(1)" możemy zwiększyć skale podglądu nagrań od 30 min do 24 godzin co znacznąco ułatwi nam wyszukanie żądanego fragmentu nagrania.

Rejestrator umozliwia nam pobranie nagranego materiału poprzez interfejs WW bezpośrednio na dysk komputera z którego się łączymy. W celu pobrania nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Klikamy przycisk "Switch".

Rejestrator przełączy "okno(1)" w którym wybieramy przycisk "More"(2).

W nowo otwartym oknie ustalamy interesujący nas zakres dat z których chcemy pobrać "nagrania(1)" "kanał(2)". Aby plik był bezproblemowo otwierany na komputerze zaznaczamy opcje format pliku "AVI(3)". Na sam koniec klikamy przycisk "Search(4)".

Lista w oknie zostanie wypełniona dostępnymi do pobrania plikami z wybranego przez nas zakresu czasowego. Zaznaczamy interesujące nas "pozycje(1)" a następnie klikamy przycisk "Download(2)". Program rozpocznie proces pobierania wybranych plików informując nas o jego postępie paskiem postępu u dołu okna.

O ukończonym procesie pobierania zostaniemy poinformowani komunikatem "Download Completed!" wciskamy przycisk "OK".

Domyślną lokalizacją dla pobranych nagrań jest: C:\Users\hp\AppData\LocalLow\vWebClient\. W celu zmiany lokalizacji pobieranych plików w głownym menu rejestratora klikamy przycisk "Record Patch".

W nowo otwartym oknie ustalamy wybraną przez nas ścieżke zapisu dla pobieranych nagrań.

Rejestrator posiada funkcje informowania nas o zaistniałym w systemie alarmie na wskazany przez nas adres e-mail. Przeprowadzimy przykładową konfiguracje konta mailowego na przykładzie operatora poczty O2. W zależności od używanego przez nas operatora poczty konfiguracja może nieznacznie się różnić w zakresie podawanych numerów portów oraz adresów serwera poczty. W celu uzyskania szczegółowych informacji potrzebnych do konfiguracji prosimy o ich sprawdzenie na stronie internetowej wybranego przez nas operatora poczty.

Konfiguracja z poziomu bezpośredniego dostępu do rejestratora:

W celu konfiguracji konta pocztowego po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia → Sieć → zakładka Email".

W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "Test(1)".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Zapisz".

Konfiguracja poprzez interfejs WWW:

W celu kofiguracji konta email wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.1.9 Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config"

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Email". W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "MailTest".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Save".

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu "uCloud Cam" z platform mobilnych Google Play, App store. Istnieje również możliwość pobrania programu za pomocą QR kodu:

Android

iPhone

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji poprosi nas ona o zarejestrowanie konta. W celu rejestracji klikamz pryzcisk "Rejestruj".

Przy wpisie "Login" wymyślamy jakąś nazwę za pomocą ktrej będziemy się logować do aplikacji, następnie przy wpisei "Hasło" podajemy hasło ktrego będziemy używać. Przy wpisie e-mail podajemy adres poczty elektronicznej.

Po udanej rejestracji przechodzimy do logowania w polu "Login" podajemy login który podawaliśmy przy rejestracji następnie przy wpisie "Hasło" wpisujemy hasło które podawaliśmy w poprzednim etapie.

Jeśli jesteśmy połączeni po przez internet mobilny na telefonie wyskoczy nam następujący komunikat klikamy "OK".

Następnie naciskamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Wyskoczy nam "Menu", w którym wybieramy "Urządzenia".

Na kolejnym ekranie klikamy symbol "+" odpowiedzialny za dodawanie urządzeń.

Z rozwiniętej listy wybieramy pozycję "Dodaj ręcznie".

W kolejnym etapie konfiguracji przy wpisie "Nazwa" podajemy dowoną nazwę urządzenia jaka będzie nam się wyświetlać w aplikacji, przy wpisie"ID Chmury" wpisujemy ID Chmury lub klikamy ikonkę kodu qr i skanujemy kod dostępny z menu rejestratora bądź panelu web. Następnie przy polu "Login" podajemy login którym logujemy się do rejestratora, przy wpisie "Hasło" podajemy hasło do rejestratora, po czym klimamy ikonkę dyskietki w prawym górnym rogu w celu zatwierdzenia ustawień.

Po prawidłowym wpisaniu danych wyskoczy nam przycisk "Widok na żywo" który klikamy.

Po kliknięciu przycisku i prawidłowej konfiguracji powinniśmy uzyskać dostęp do podglądu rejestratora.

W celu uruchomienia powiadomień klikamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Z menu wybieramy "Alarm".

Następnie klikamy zębatkę w prawym dolnym rogu.

Teraz z listy wybieramy nasze urządzenie.

Wybieramy kamerę, z której mają przychodzić powiadomienia.

Przełączamy przełącznik przy wpisie "Push" oraz wybieramy akcje, po której mają przychodzić powiadomienia w tym wypadku "Detekcja Ruchu"

W prawym górnym rogu klikamy na ikonkę dyskietki w celu zapisania naszych ustawień.

Przechodzimy do menu aplikacji następnie wybieramy "Ustawienia"

Klikamy "Alarm Notification".

Przełączamy przełączniki w prawą stronę przy wpisach "Wibracje" i "Dźwięki".

Pierwszego uruchomienia kamery dokonujemy podpinając ją kablem Ethernet do portu LAN w naszym routerze dzięki takiemu połączeniu będziemy mogli skonfigurować połączenie bezprzewodowe naszej kamery jak również inne jej funkcje. Po podpięciu kamery do zasilania oraz routera uruchamiamy na komputerze program "SearchPro Tool" dzieki któremu odnajdziemy adres IP naszej kamery. Po uruchomieniu programu klikamy przycisk "Search(1)" w polu IP Adress pojawi się adres naszej kamery. Po ustaleniu adresu możemy przystąpić do konfiguracji urządzenia za pomocą przeglądarki Internet Explorer wpisując ustalony adres IP w polu adresu.

W celu podłączenia kamery bezprzewodowo musimy skonfigurować ją do pracy z naszą siecią. W tym celu łączymy się z kamerą podpiętą kablem ethernetowym wpisując jej adres IP do przeglądarki Internet Explorer. Wpisujemy login oraz hasło.

Klikamy przycisk "ustawienia".

W ustawieniach przechodzimy do "Sieć" a następnie Wi-Fi. Zaznaczamy pozycje włącz i wciskamy przycisk "Wyszukaj".

Kamera pokaże dostępne sieci wybieramy tą z którą chcemy się połączyć, podajemy klucz i wciskamy "Zapisz".

Urządzenie po 10 sekundach pozwoli nam przetestować połączenie poprzez kliknięcie przycisku "Test".

Po prawidłowej koknfiguracji wyświetli nam się komunikat że test przebiegł prawidłowo

Jeśli ustaliliśmy identyfikator naszej chmury możemy połączyć się z naszym urządzeniem z dowolnego miejsca za pomocą przeglądarki WWW. Uruchamiamy przeglądarkę Internet Explorer i wchodzimy na adres: www.vssweb.net Klikamy na "Device Login".

Zostaniemy przekierowani na stronę logowania za pomocą identyfikatora urządzenia. Podajemy dane z menu urządzenia i wciskamy "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu się uzyskamy dostęp do podglądu z kamer oraz konfiguracji urządzenia.

Android

iOS

Do łączenia z naszym rejestratorem poprzez urządzenie mobilne służy aplikacja "Vss Mobile" dostępna zarówno dla platformy android jak i iOS. Aplikacje możemy pobrać używając zamieszczonych powyżej qr kodów lub bezpośrednio w sklepie z aplikacjami naszego smartfona/tableta.

Aby dodać nasz rejestrator po uruchomieniu aplikacji klikamy "Pomiń logowanie".

"Lista urządzeń".

Następnie symbol "+".

W kolejnym oknie wybieramy sposób w jaki chcemy połączyć się z naszym rejestratorem w naszym przykładzie użyjemy połączenia poprzez chmurę więc wybieramy "P2P". W polu "Nazwa urządzenia" wpisujemy dowolną wybraną przez nas nazwę pod jaką chcemy aby rejestrator widniał w aplikacji. W polu UID podajemy identyfikator naszej chmury oraz poniżej hasło lub wciskając symbol skanera skanujemy QR kod bezpośrednio z menu naszego urządzenia. Po wprowadzeniu wszystkich danych wciskamy symbol dyskietki.

Zaznaczamy nasze świeżo dodane urządzenie i klikamy przycisk "Play".

Aplikacja przejdzie do widoku z naszych kamer.