Dahua - Seria X

Login: admin
Hasło: admin
DHCP: Wyłączone
Adres IP: 192.168.1.8
Adres HTTP: http://192.168.1.8
Strumień główny RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=0
Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://admin:admin@192.168.1.8:554/cam/realmonitor?channel=1&subtype=1
Port TCP: 37777
Port UDP: 37778
Port HTTPS: 443
Port RTSP: 554

Urządzenie należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub karty sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "ConfigTool". Po pobraniu pliku instalujemy program. Po uruchomieniu aplikacji powinna ona automatycznie wyszukać nasze urządzenie w sieci.

Aby dostać się do menu konfiguracyjnego naszego urządzenia klikamy "ikonę(1)" co spowoduje automatyczne otworzenie przeglądarki Internet Explorer z dostępem do menu urządzenia.

Po uruchomieniu programu "SmartPSS" przechodzimy do strony startowej. Wybieramy ikonę "Urządzenia".

W nowo otwartej karcie klikamy na "+ Dodaj".

Pojawia się okienko dialogowe, w którym podajemy dane dotyczące urządzenia. W drugiej pozycji "Dodaj metodę" z rozwijanej listy, wybieramy sposób w jaki będziemy łączyć się z urządzeniem. Mamy do wyboru dwie opcję: "IP/domena" lub "Numer seryjny" - wybieramy odpowiednią dla nas pozycje i wypełniamy pola podając odpowiednie dla naszego urządzenia dane.

Po prawaidłowym uzupełnieniu urządzenie zostaje dodane a jego status powinien być pokazany jako "online".

W celu skopiowania wybranych fragmentów nagranego materiału na dysk twardy komputera możemy posłużyć się programem SmartPSS. Uruchamiamy program i wybieramy opcje "Playback".

W kolejnym oknie wybieramy kanał z którego chcemy zapisać "nagranie(1)" następnie przedział czasu wyszukiwanego "materiału(2)" i wciskamy przycisk "Search(3)". Po wyszukaniu nagranego materiału klikamy w rozwijane "menu(4)".

Z rozwiniętej listy wybieramy interesujące nas "nagrani(1)" i klikamy symbol "zapisu(2)".

W kolejnym oknie w pozycji "Path" wybieramy lokalizacje w której chcemy zapisać plik.

W pozycji "Export Format" wybieramy format do jakiego chcemy wyeksportować nasze nagranie. Aby bezproblemowo odtworzyć nagranie wybieramy format "AVI". Klikamy przycisk "OK".

Program wyświetli okno postępu zapisu. Kiedy wskaźnik "Status" dojdzie do końca eksport zostanie zakończony a nasz plik znajdziemy w wybranej wcześniej lokalizacji.

W celu uzyskania polskiej wersji językowej w programie SmartPSS prosimy wykonać poniższe czynności:

1) pobrać program ze strony: SmartPSS

2) zainstalować program.

3) jeżeli ścieżki instalacji są domyślne na dysku C naszego komputera pojawi się katalog:
C:\Program Files (x86)\Smart Professional Surveillance System\SmartPSS\Languages
To tu znajdują się pliki językowe.

4) do tego katalogu należy przekopiować pliki folderu "Spolszczenie" znajdującego się w pobranym archiwum.

5) w Ustawieniach wybieramy język chiński jak poniżej:

6) zapisujemy ustawienia.

7) restartujemy program.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. W polu (1) wpisujemy nazwę użytkownika po czym w polu (2) hasło następnie klikamy (3) "Zaloguj"

Klikamy kafelek "Żywo"

Następnie instalujemy wtyczkę klikając "Najpierw zainstaluj wtyczki!" po kliknięciu wyskocy nam kommunikat aby pobrać wtyczkę. Po pobraniu przechodzimy do instalacji.

Po zainstalowaniu wtyczki i odświeżeniu karty w przeglądarce klikamy na "Zezwalaj".

Po udanej instalacji wtyczki i zezwoleniu przeglądarce na uruchomienie powinniśmy uzyskać podgląd z kamer oraz mieć dostęp do ustawień rejestratora.

W zależności od rodzaju posiadanych kamer musimy skonfigurować nasz rejestrator ustawiając w nim odpowiedni dla nich tryb. W tym celu wchodzimy do Menu głównego i z grupy ustawienia wybieramy "KAMERA".

W nowo otwartym oknie wybieramy pozycje "typ kanału".

Dla kamer analogowych podpiętych do rejestratora kablem koncentrycznym wybieramy pozycje "CVI/AHD/CVBS". Dla kamer analogowych podpiętych za pomocą transformatora wideo skrętką wybieramy pozycję "Inne" Dla kamer IP wybieramy opcje "IP".

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu z platform mobilnych Google play lub App Store:

Android - gDMSS Plus

iOS – iDMSS Plus

Uruchamiamy aplikacje. W głównym oknie klikamy przycisk Menu.

Z rozwiniętej listy wybieramy "Menadżer urządzeń".

W celu dodania nowego urządzenia wciskamy symbol "+".

Aplikacja informuje nas abyśmy upewnili się że dodawane urządzenie jest prawidłowo skonfigurowane i dostępne w sieci internet. Wciskamy "OK".

W kolejnym oknie wybieramy rodzaj dodawanego urządzenia. W naszym przykładzie jest to rejestrator podpięty kablem Ethernet do sieci internett w związku z czym wybieramy: Urządzenie Przewodowe.

W kolejnym kroku musimy dokonać wyboru w jaki sposób łączymy się z urządzeniem. W naszym przykładzie uzyskujemy połączenie z naszym rejestratorem poprzez chmurę wybieramy "P2P".

Program poprosi nas o wypełnienie danych naszego urządzenia w przypadku chmury mamy możliwość zeskanowania jej numeru z kodu QR lub wpisania recznie. W przypadku łączenia się poprzez adres IP lub ddns wprowadzamy adres ręcznie.

Dostęp do numeru chmury rejestratora uzyskujemy poprzez przejście z "Menu głównego" w "Ustawienia→ Sieć→ P2P".

Nazwa: dowolna wymyslona przez nas nazwa pod jaka chcemy aby urządzenie widniało w aplikacji.

SN: w przypadku połączenia poprzez chmure numer chmury.

Nazwa uzytk: nazwa uzytkownika ustawiona w naszym urządzeniu.

Hasło: hasło ustawione w naszym urządzeniu.

Wciskamy przycisk podgląd na żywo.

Aplikacja wyświetli podgląd z naszych kamer.