FAQ - Produkty marki Kenik

Login: admin

Hasło: pozostawiamy puste pole

DHCP: wyłączone

Domyślny adres IP: 192.168.1.9

Adres HTTP: http://192.168.1.9

Strumień główny RTSP: rtsp://192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=1

Strumień pomocniczy RTSP: rtsp://192.168.1.9:554/mode=real&idc=1&ids=0

Media Port: 34567

Port mobilny: 5801

Port HTTP: 80

Rozdzielczość: 1024x768

W celu poprawnego działania podglądu monitoringu należy najpierw włączyć obsługę ActiveX. Uruchamiamy program Internet Explorer następnie klikamy ikonę "ustawień(1)".

Z rozwiniętej listy wybieramy pozycję "Opcje internetowe(2)".

W nowym oknie wybieramy zakładkę "Zabezpieczenia"(1) a następnie przycisk "Poziom niestandardowy...(2)".

Wszystkie pozycje z grupy "Kontrolki ActiveX i wtyczki" zaznaczamy na opcję "Włącz".

Adres naszego routera będzie niezbędny między innymi do konfiguracji przekierowania portów oraz konfiguracji usług takich jak DDNS dzięki którym uzyskamy podgląd obrazu naszych kamer z każdego miejsca z dostępem do internetu między innymi telefonu komórkowego. Przedstawiony sposób został opisany na przykładzie Windows 10 we wcześniejszych edycjach systemu operacyjnego mogą występować nieznaczne różnice w wyglądzie wybieranych opcji. W celu ustalenia adresu IP routera znajdującego się w naszej sieci w prawej dolnej części ekranu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie naszego połączenia sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia (przewodowe lub bezprzewodowe) ikona połączenia może wyglądać w następujący sposób:

Połączenie bezprzewodowe

Połączenie przewodowe

Po kliknięciu prawym przyciskiem ikony naszego połączenia wybieramy "Otwórz centrum sieci i udostępniania"

W nowo otwartym oknie klikamy w nazwę naszego połączenia w tym przykładzie jest to "Połączenie sieci bezprzewodowej"

W kolejnym kroku klikamy przycisk „Szczegóły...”

W nowo otwartym oknie możemy już odnaleźć interesującą nas informacje. W podanym przykładzie jest to adres bramy domyślnej o wartości 192.168.100.1. Jest to właśnie adres naszego routera który w celu jego konfiguracji należy wpisać w pole adresu naszej przeglądarki internetowej.

Przed przystąpieniem do podłączenia oraz wyszukania naszego sprzętu w sieci należy ustalić w jakiej puli adresów znajduje się nasz komputer. Ustalenie adresacji umożliwi nam prawidłowe wyszukanie a następnie konfiguracje naszego rejestratora lub kamery. Sposób opisany poniżej został opisany na przykładzie Windows 10 we wcześniejszych edycjach systemu operacyjnego mogą występować nieznaczne różnice w wyglądzie wybieranych opcji. W prawej dolnej części ekranu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie naszego połączenia sieciowego. W zależności od rodzaju połączenia (przewodowe, bezprzewodowe) ikona połączenia może wyglądać w następujący sposób:

Połączenie bezprzewodowe

Połączenie przewodowe

Po kliknięciu prawym przyciskiem ikony naszego połączenia wybieramy „Otwórz centrum sieci i udostępniania”

W nowo otwartym oknie klikamy w nazwę naszego połączenia w tym przykładzie jest to "Połączenie sieci bezprzewodowej"

W kolejnym kroku klikamy przycisk „Szczegóły...”

W nowo otwartym oknie możemy już odnaleźć interesującą nas informacje. W podanym przykładzie jest to adres bramy domyślnej o wartości 192.168.100.1. Adres ten oznacza że nasz komputer pracuje w puli adresów od 192.168.100.1 do 192.168.100.254 w związku z czym nasze kamery/rejestrator również powinny znaleźć się w tym przedziale. Jeżeli kamera lub rejestrator pracują w trybie DHCP wtedy uzyska adres automatycznie z prawidłowej puli dzięki czemu będziemy mogli bezpośrednio przystąpić do konfiguracji urządzenia (ustalając najpierw jego adres "link") .W przypadku kiedy z jakichś powodów automatyczny przydział adresów (DHCP) nie jest dostępny musimy skonfigurować adresy w urządzeniu ręcznie. Domyślnie sprzedawane przez nasz rejestratory GISE posiadają adres z puli 192.168.1.XXX w związku z czym taką adresacje musimy ustawić dla naszego komputera (link-zmiana adresacji IP).

Jeśli urządzenie otrzymuje adres IP z serwera DHCP, to należy je podłączyć do routera. Jeśli nie ma takiej możliwości to możemy skonfigurować adresy IP statyczne. Przy połączeniu bezpośrednim ustawiamy przykładowo:

adres IP: 192.168.1.6

maska sieciowa: 255.255.255.0

Aby zmienić konfiguracje sieci w komputerze przechodzimy do "Panelu Sterowania" klikamy "Sieć i Internet".

Wybieramy "Centrum sieci i udostępniania".

Następnie klikamy "Zmień ustawienia karty sieciowej".

Na "Połączeniu lokalnym" klikamy prawy przyciskiem myszki, następnie z menu kontekstowego wybieramy "Właściwości".

Wyświetli nam się okienko, w którym wyszukujemy na liście wpisu "Protokół internetowy w wersji 4 (TCP/IPv4)", następnie klikamy prawy przycisk myszy, po czym "Właściwości"

Zaznaczamy "Użyj następującego adresu IP", wpisujemy powyższe ustawienia, następnie klikamy "OK"

Rejestrator należy podłączyć do zasilania oraz kablem sieciowym do naszego routera lub kart sieciowej. W celu ustalenia adresu IP pod jakim znajduje się rejestrator użyjemy aplikacji "DeviceManager"

Po pobraniu pliku należy go rozpakować do wybranego przez nas folderu. Uruchamiamy aplikację z uprawnieniami administratora w tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonie "DeviceManager" i wybieramy "Uruchom jako administrator".

W oknie programu klikamy przycisk "IP Search".

Po chwili program powinien odnaleźć nasze urządzenie pokazując nam jego adres w przedstawionym przykładzie jest to: 192.168.1.9.

W celu dostępu do menu rejestratora używamy przeglądarki Internet Explorer. W pasku adresu przeglądarki podajemy adres IP naszego rejestratora a następnie wciskamy enter. Podczas pierwszej próby dostępu do menu otrzymamy "komunikat(1)" wciskamy "OK". Następnie musimy wyrazić zgodę na uruchomienie dodatku "WebClient.ocx" wciskając przycisk "Zezwalaj(2)".

Po uruchomieniu dodatku w oknie przeglądarki ukaże się okno logowania do rejestratora w którym podajemy login oraz hasło (domyślnie login: admin natomiast hasło pozostawiamy puste) następnie klikamy przycisk "Login".

Po pomyślnym zalogowaniu ukaże nam się menu rejestratora dzięki którymu będziemy mogli wykonać szereg czynności konfiguracyjnych.

W celu odtworzenia nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Aby odtworzyć nagranie w "oknie(1)" wybieramy kanał z którego chcemy obejrzeć materiał a następnie z "okna(2)" date nagrania. Uruchamiamy odtwarzanie wciskając przycisk "Play(3)".

Używając grupy "przycisków(1)" możemy zwiększyć skale podglądu nagrań od 30 min do 24 godzin co znacznąco ułatwi nam wyszukanie żądanego fragmentu nagrania.

Rejestrator umozliwia nam pobranie nagranego materiału poprzez interfejs WW bezpośrednio na dysk komputera z którego się łączymy. W celu pobrania nagrań z naszego rejestratora należy przy użyciu przeglądarki internetowej Internet Explorer zalogować sie do jego menu. W menu urządzenia klikamy zakładke "Playback".

Po kliknięciu "Playback" rejestrator uruchomi wbudowany odtwarzacz nagrań. Klikamy przycisk "Switch".

Rejestrator przełączy "okno(1)" w którym wybieramy przycisk "More"(2).

W nowo otwartym oknie ustalamy interesujący nas zakres dat z których chcemy pobrać "nagrania(1)" "kanał(2)". Aby plik był bezproblemowo otwierany na komputerze zaznaczamy opcje format pliku "AVI(3)". Na sam koniec klikamy przycisk "Search(4)".

Lista w oknie zostanie wypełniona dostępnymi do pobrania plikami z wybranego przez nas zakresu czasowego. Zaznaczamy interesujące nas "pozycje(1)" a następnie klikamy przycisk "Download(2)". Program rozpocznie proces pobierania wybranych plików informując nas o jego postępie paskiem postępu u dołu okna.

O ukończonym procesie pobierania zostaniemy poinformowani komunikatem "Download Completed!" wciskamy przycisk "OK".

Domyślną lokalizacją dla pobranych nagrań jest: C:\Users\hp\AppData\LocalLow\vWebClient\. W celu zmiany lokalizacji pobieranych plików w głownym menu rejestratora klikamy przycisk "Record Patch".

W nowo otwartym oknie ustalamy wybraną przez nas ścieżke zapisu dla pobieranych nagrań.

Rejestrator posiada funkcje informowania nas o zaistniałym w systemie alarmie na wskazany przez nas adres e-mail. Przeprowadzimy przykładową konfiguracje konta mailowego na przykładzie operatora poczty O2. W zależności od używanego przez nas operatora poczty konfiguracja może nieznacznie się różnić w zakresie podawanych numerów portów oraz adresów serwera poczty. W celu uzyskania szczegółowych informacji potrzebnych do konfiguracji prosimy o ich sprawdzenie na stronie internetowej wybranego przez nas operatora poczty.

Konfiguracja z poziomu bezpośredniego dostępu do rejestratora:

W celu konfiguracji konta pocztowego po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia → Sieć → zakładka Email".

W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "Test(1)".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Zapisz".

Konfiguracja poprzez interfejs WWW:

W celu kofiguracji konta email wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.1.9 Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config"

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Email". W nowo otwartej zakładce wpisujemy wszystkie potrzebne dane. Pole hasło wymaga od nas podania hasła do naszej skrzynki pocztowej. Po wypełnieniu wszystkich pól wciskamy przycisk "MailTest".

Rejestrator dokona próby wysłania wiadomości testowej jeśli zostanie zakończona ona powodzeniem wyświetli komunikat o jej pomyślnym dostarczeniu natomiast na wskazanym przez nas adresie email znajdziemy wiadomość. Klikamy przycisk "Ok".

Po udanej konfiguracji powinniśmy dostać powiadomienie na poczcie.

Po wciśnięciu "Ok" komunikat o wysłanej wiadomości zniknie. Zapisujemy wprowadzoną konfiguracje skrzynki pocztowej przyciskiem "Save".

Aby uzyskać dostęp do obrazu z kamery oraz nagrań z urządzenia mobilnego należy zainstalować odpowiednią aplikacje. W zależności od posiadanego urządzenia pobieramy odpowiednią wersje programu "uCloud Cam" z platform mobilnych Google Play, App store. Istnieje również możliwość pobrania programu za pomocą QR kodu:

Android

iPhone

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacji poprosi nas ona o zarejestrowanie konta. W celu rejestracji klikamz pryzcisk "Rejestruj".

Przy wpisie "Login" wymyślamy jakąś nazwę za pomocą ktrej będziemy się logować do aplikacji, następnie przy wpisei "Hasło" podajemy hasło ktrego będziemy używać. Przy wpisie e-mail podajemy adres poczty elektronicznej.

Po udanej rejestracji przechodzimy do logowania w polu "Login" podajemy login który podawaliśmy przy rejestracji następnie przy wpisie "Hasło" wpisujemy hasło które podawaliśmy w poprzednim etapie.

Jeśli jesteśmy połączeni po przez internet mobilny na telefonie wyskoczy nam następujący komunikat klikamy "OK".

Następnie naciskamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Wyskoczy nam "Menu", w którym wybieramy "Urządzenia".

Na kolejnym ekranie klikamy symbol "+" odpowiedzialny za dodawanie urządzeń.

Z rozwiniętej listy wybieramy pozycję "Dodaj ręcznie".

W kolejnym etapie konfiguracji przy wpisie "Nazwa" podajemy dowoną nazwę urządzenia jaka będzie nam się wyświetlać w aplikacji, przy wpisie"ID Chmury" wpisujemy ID Chmury lub klikamy ikonkę kodu qr i skanujemy kod dostępny z menu rejestratora bądź panelu web. Następnie przy polu "Login" podajemy login którym logujemy się do rejestratora, przy wpisie "Hasło" podajemy hasło do rejestratora, po czym klimamy ikonkę dyskietki w prawym górnym rogu w celu zatwierdzenia ustawień.

Po prawidłowym wpisaniu danych wyskoczy nam przycisk "Widok na żywo" który klikamy.

Po kliknięciu przycisku i prawidłowej konfiguracji powinniśmy uzyskać dostęp do podglądu rejestratora.

W celu uruchomienia powiadomień klikamy trzy belki w prawym górnym rogu aplikacji.

Z menu wybieramy "Alarm".

Następnie klikamy zębatkę w prawym dolnym rogu.

Teraz z listy wybieramy nasze urządzenie.

Wybieramy kamerę, z której mają przychodzić powiadomienia.

Przełączamy przełącznik przy wpisie "Push" oraz wybieramy akcje, po której mają przychodzić powiadomienia w tym wypadku "Detekcja Ruchu"

W prawym górnym rogu klikamy na ikonkę dyskietki w celu zapisania naszych ustawień.

Przechodzimy do menu aplikacji następnie wybieramy "Ustawienia"

Klikamy "Alarm Notification".

Przełączamy przełączniki w prawą stronę przy wpisach "Wibracje" i "Dźwięki".

Rejestrator umożliwia połączenie przy użyciu chmury. Dzięki funkcji chmury nie musimy posiadać stałęgo adresu IP połączenie z naszym rejestratorem realizowane jest poprzez specjalny serwer. Aby zrealizować taki rodzaj połączenia musimy w odpowiedni sposób dodać nasz rejestrator do listy urządzeń w programie uCMS. W głownym oknie programu klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby dodać nasze urządzenie poprzez chmure w kolejnym oknie programu klikamy opcje "Dodaj ręcznie".

Dostęp bezpośredni:

Przed przystąpieniem do dodania urządzenia poprzez chmure musimy ustalić jej numer. Aby uzyskać dostęp do naszego numeru chmury musimy wejść w menu rejestratora. Dostęp do menu możemy uzyskać bezpośrednio z urządzenia podłączonego do monitora lub poprzez interfejs WWW za pomocą komputera. Po zalogowaniu do rejestratora wchodzimy w "Menu głowne" po czym kolejno: "Ustawienia(1)→Sieć(2)→P2P(3)". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury(4)".

Dostęp poprzez interfejs WWW:

Wchodzimy w menu rejestratora podając jego numer IP w przeglądarce internetowej np. 192.168.9. Podajemy nasz login oraz hasło. Następnie z poziomu głównego podglądu klikamy zakładkę "Config".

W kolejnym oknie klikamy kolejno: "Setting → Network → Cloud". Nasz numer chmury opisany jest jako "ID Chmury".

W nowo otwartym oknie dialogowym wypełniamy wymagane pola. "(1)Nazwa urządzenia": Podajemy nazwę pod jaką chcemy aby nasz rejestrator widniał w programie. "(2)Tryb połączenia":Z rozwijanej listy wybieramy pozycje "Nr Chmury". "(3)(4)Użytkownik/Hasło": Podajemy login oraz hasło ustawione w naszym rejestratorze. "(6)Nr Chmury": Podajemy numer chmury naszego rejestratora.

Po wprowadzeniu wszystkich danych zatwierdzamy klikając "OK".

Po zatwierdzeniu wprowadzonych danych w liście dodanych urządzeń pokaże się nasz rejestrator pod ustaloną nazwą. Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy na nazwę naszego rejestratora. W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

Oprogramowaniem za pomocą którego możemy uzyskać dostęp do podglądu z naszych kamer oraz szeregu opcji konfiguracyjnych naszego rejestratora jest uCMS. Program uCms pobieramy z podanego odnośnika: uCMS. Uruchamiamy instalator klikając prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Uruchom jako administrator".

Klikamy przycisk "Next".

Następnie przyciskamy "Next".

Po czym wciskamy "Next".

Na samym końcu klikamy przycisk "Finish".

Na pulpicie zostanie utworzony nowy skrót o nazwie "uCMS" aby bezproblemowo korzystać z programu konfigurujemy go aby za każdym razem uruchamiał się z uprawnieniami administratora. W tym celu klikamy prawym przyciskiem myszy na nowo utworzonym skrócie i wybieramy pozycje właściwości.

Przechodzimy do zakładki "Zgodność(1)" zaznaczamy pole "Uruchom ten program jako administrator(2)" i zatwierdzamy nasz wybór "OK(3)". Następnie uruchamiamy uCMS dwukrotnym kliknięciem.

Aplikacja spyta nas podanie loginu oraz hasła. Pole login domyślnie ustalone jest jako "admin" natomiast hasło pozostawiamy jako puste pole. Ustawienia te możemy później zmienić w konfiguracji programu. Klikamy przycisk "Zaloguj".

Program przejdzie do głównego okna w którym w celu dodania naszego urządzenia klikamy pozycje "Zarządzanie urządzeniem".

Aby wyszukać urządzenie klikamy przycisk "Szukaj".

Po chwili w liście urządzeń powinniśmy ujrzeć adres IP naszego rejestratora. Zaznaczamy go następnie klikamy na "Dodaj(2)".

Adres naszego rejestratora znajdzie się na "liście dodanych urządzeń(1)". Możemy przejść do podglądu obrazu z kamer klikając pozycję "Panel sterowania(2)".

Program powróci do wcześniejszego widoku- klikamy "Główny widok".

W nowo otwartym oknie z listy urządzeń znajdującą się po lewej stronie dwukrotnie klikamy adres IP naszego rejestratora.

W zależności od ilości obsługiwanych przez nasz rejestrator kanałów zostanie rozwinięta lista odpowiadająca ich liczbie. Chcąc uzyskać podgląd z naszej kamery klikamy dwukrotnie wybrany kanał.

Uruchamiamy przeglądarkę "Internet Exlorer" w pasek adresu wpisujemy "http://kenikp2p.eu" klikamy "Pobierz" wybieramy region "Europa". Po pobraniu wtyczki i zainstalowaniu należy uruchomić ponownie przeglądarkę i kliknąć "Zwzwalaj". Teraz można przystąpić do zalogowania się na konto kenikp2p.eu.

Jeśli nie mamy założonego konta w kenikp2p.eu klikamy "Zarejestruj".

Uzupełniamy pola "Nazwa użytkownika" podajemy nazwę użytkownika, "Hasło" wpisujemy hasło do konta, "Potwierdź" potwierdzamy nasze hasło, oraz "Email" podajemy nasz adres pocztowy. Następnie klikamy "Zarejestruj".

Po dokonaniu rejestracji możemy przystąpić do zalogowania się na nasze konto. Uzupełniając w polach "Login" nazwę urzytkownika podaną przy rejestracji oraz "Hasło". Poczym klikając "Zaloguj się".

Po zalogowaniu się do konta otrzymujemy widok klikamy "Dodaj urz.".

Następnie wyskoczą pola do uzupełnienia, "Id Chmury" w którym podajemy Id chmury "Nazwa" podajemy dowolną nazwę która będzię się wyświetlać. W polach "Nazwa użytkownika" i "Hasło" podajemy nazwę użytkownika oraz hasło do rejestratora bądź kamery. Następnie klikamy "Dodaj urz.".

Po dodaniu urządzenia wyskoczy nam informacja o tym że zostało prawidłowo dodane do konta klikamy "Ok" Następnie "Moje urządzenia".

Jeśli podaliśmy prawidłowe dane logowania oraz usługa chmury w rejestratorze jest uruchumiona a statut jest Online. Po kliknięciu na nazwę urządzenia powinniśmy uzyskac dostęp do podglądu i ustawień.