Jak dobrać napęd do bramy garażowej?

Automatyczny napęd do bram garażowych to przede wszystkim wygoda i bezpieczeństwo. Posiadając już mechanizm do otwierania bramy wjazdowej, naturalną konsekwencją jest montaż napędu do otwierania garażu. Warto, aby obydwa rozwiązania były tego samego producenta. Zapewnia to kompatybilność i możliwość obsługi wszystkiego jednym pilotem. Jeśli posiadamy rozwiązania różnych marek, wówczas możemy dopasować sterowniki firmy PROXIMA , które potrafią łączyć systemy różnych typów. Producenci bram oferują często własne zestawy automatyki i jeśli mamy taką możliwość to dobrze z nich skorzystać. Jeśli natomiast posiadamy już bramę i chcemy dobrać odpowiedni mechanizm, nasze propozycje powinny zadowolić każdego klienta.

Prezentowane poniżej rozwiązania są dostępne na Eltrox.pl w kategoriach:

napędy do bram

Napędy do różnych typów bram garażowych.

Dobieranie automatu do bramy garażowej należy rozpocząć od ustalenia rozmiaru oraz wagi skrzydła. Warto również sprawdzić czy jest wystarczająco dużo miejsca pod sufitem na instalacje mechanizmu. Do bramy segmentowej można zamontować dowolny typ napędu. Brama segmentowa boczna wymaga zainstalowania napędu na ścianie lub nad nadprożem. Z uwagi na konstrukcję, która składa się z ramienia ciągnąco-pchającego, aby zapewnić bezawaryjne działanie, należy dobrać silniejszy napęd. Do bram uchylnych można stosować standardowe napędy. Bramy skrzydłowe możemy wyposażyć w tradycyjny automat z ramionami ciągnącymi, lub w napęd stosowany w bramach wjazdowych.

Na co zwrócić uwagę wybierając napęd do bramy garażowej?

Na początku musimy dopasować siłę napędu do wielkości i ciężaru skrzydła. Do małej bramy wystarczy silnik o mocy 400 N podczas gdy do dużej, dwuskrzydłowej należy wybrać silnik 1200 N. Jest to jeden z najważniejszych parametrów i jeśli chcemy aby nasz napęd pracował bezawaryjnie przez długi czas, warto wybrać silnik z zapasem mocy, który umożliwi sprawniejsze działanie systemu.

Dobierając długość szyny po której będzie się przesuwała brama możemy skorzystać z prostego wzoru: długość szyny minus 60 cm powinna równać się maksymalnej wysokości bramy.

Kolejnym istotnym parametrem jest prędkość otwierania bramy. Standardowe systemy oferują prędkość przesuwu o wartości 12 cm/s. Pozwala to na otwarcie skrzydła w około 30 sekund. Na rynku są dostępne również szybsze napędy które, znacznie skracają czas oczekiwania na wjazd do garażu. Niektóre z napędów posiadają regulowaną prędkość przesuwu. Płynne otwieranie i zamykanie przekłada się na wyższą trwałość mechanizmów.

Niebagatelną rolę odgrywa również pobór mocy oraz napięcie zasilania. Brama w trybie czuwania pobiera około kilku Watów, co w ciągu roku może przełożyć się na konkretne oszczędności. Dodatkowo warto pomyśleć o zapasowym zasilaniu napędu. Niezależne źródło zasilania w postaci akumulatora, pozwoli otworzyć bramę nawet w przypadku przerw w dostawie prądu.

Ostatnim, ale równie ważnym parametrem jest dobowa ilość cykli otwarcia i zamknięcia bramy. O ile do domu wystarczy napęd, który ma trwałość obliczoną na 20 cykli o tyle do magazynu najlepiej zamontować trwalsze napędy o częstotliwości użytkowania nawet 100 cykli na dobę.

Sterowanie napędem do bram garażowych.

Najpopularniejszym sposobem sterowania automatem do bram jest pilot radiowy. Pilot powinien pracować na dedykowanej częstotliwości 433,92 MHz lub 868,35 MHz, co pozwala uniknąć zakłóceń i tym samym niekontrolowanych otwarć bramy. Niektórzy producenci stosują skomplikowany system kodowania, który sprawia, że złodziej nie jest w stanie przechwycić sygnału i włamać się do garażu. Zastosowanie blokady dociskowej uniemożliwia podważenie bramy. Pilot może również otwierać całą bramę lub jej część, tak aby mógł przejść wyłącznie człowiek. To wygodne rozwiązanie, zwłaszcza, kiedy nie ma potrzeby wyprowadzania samochodu. .

Dodatkowe funkcje napędów.

Automat powinien posiadać możliwość awaryjnego otwierania bramy. Jest to konieczne, jeśli mechanizm przestanie działać, nastąpi przerwa w dostawie prądu, lub gdy po prostu zgubimy pilot. Każdy napęd posiada możliwość awaryjnego otwierania od wewnątrz, natomiast system zewnętrznego otwierania zwykle jest opcjonalny. Napęd do bramy powinien również posiadać zabezpieczenie przed niekontrolowanym opadnięciem, czujnik, który zatrzyma zamykanie, jeśli napotka przeszkodę oraz hamulec zwalniający. Producenci wyposażają napędy w dodatkowe funkcje takie jak sterowanie światłem w garażu, czy lampą ostrzegawczą, która informuje kierowców oraz pieszych, że pojazd wyjeżdża z garażu.

Pierwszy zestaw to sprawdzona konstrukcja firmy BFT. Przeznaczony do bram o powierzchni do 10 m2 posiada siłę uciągu i docisku rzędu 600N. Silnik jest zasilany napięciem 24 V, a sterowanie odbywa się za pomocą centrali Venere. Automat posiada zintegrowany radioodbiornik zabezpieczony kodowaniem dynamicznie zmiennym, umożliwiający obsługę do 10 pilotów zdalnego sterowania. Napęd jest zabezpieczony systemem amperometrycznego wykrywania przeszkód, oraz technologią D-Track, która dobiera parametry pracy napędu do warunków zewnętrznych. Napęd może być otwierany i zamykany do 20 razy na dobę. W skład zestawu wchodzi szyna prowadząca dwuczęściowa o długości do 2900mm.

Napęd NICE jest dedykowany do bram garażowych o powierzchni do 11 m2. Silnik, zasilany napięciem 24 V o sile uciągu do 750 N. Mechanizmem steruje centrala OGA0 z możliwością zapamiętania do 150 pilotów. Uniwersalny radioodbiornik 433.92 MHz (multikod) zintegrowany z płytą elektroniki, z możliwością obsługi pilotów FLO/FLOR//ONE/SMILO/NICEWAY/INTI. System Nice umożliwia częściowe otwieranie bramy, automatyczne zamykanie, zatrzymywanie się przy rozpoznaniu przeszkody. W przypadku braku energii elektrycznej jest możliwie odblokowanie od wewnątrz przy pomocy linki.

Zestaw FAAC D1000 to napęd przeznaczony do otwierania dużych bram przydomowych na jeden lub dwa samochody, oraz do garaży zbiorczych. Zasilany napięciem 24V o maksymalnej sile uciągu 1000 N. Estetyczna obudowa pasuje do każdego garażu. Dzięki specjalnej nylonowej podstawce automatu, czas instalacji został znacznie zredukowany. W obudowie znajduje się również oświetlenie. FAAC D1000 posiada elektroniczny moduł przeciwzgnieceniowy, który w przypadku napotkania przeszkody odwraca ruch mechanizmu. Napęd jest sterowany centralą E1000. W komplecie 4 kanałowy pilot oraz szyna dwuczęściowa kewlarowa 3000 mm (z paskiem).

Kompleksowe usługi montażowe

Poza szeroką ofertą, największą osiągalnością i dostępnością asortymentu, sieć sklepów Eltrox gwarantuje swoim klientom fachową usługę montażu, serwisu i jego konserwacji bez konieczności powierzania prac innym podmiotom w razie konieczności naprawy lub wymiany. Dzięki dobrze prosperującej współpracy z najlepszymi w branży instalatorami na terenie całej Polski, jesteśmy w stanie znacznie zminimalizować czas dotarcia do klienta.

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

34 387 29 92

Filtry
Kategorie
Loading...
34 387 29 92