Jaki monitoring do sklepu?

18 Sierpień 2020 Poradniki

Jaki monitoring do sklepu?

Kradzieże w sklepach oraz na stacjach paliw to proceder, który przybiera na sile. Z danych policji wynika, że liczba zdarzeń tego typu w 2019 roku to 17 500 i jest to wzrost o ponad 5000 względem poprzedniego roku. Niestety wykrywalność kradzieży sklepowych to zaledwie 20%, dlatego złodzieje czują się bezkarni. Właściciele zarówno małych sklepików jak i wielkopowierzchniowych supermarketów mówią o poważnych stratach materialnych i szukają sposobów aby zabezpieczyć swoje mienie.

Kradzieże w sklepach

W listopadzie 2018 roku weszły w życie nowe przepisy kodeksu karnego. Dotyczyły zwiększenia progu kwotowego, do którego kradzież pozostaje wykroczeniem. Wcześniej było to 250 zł a od jesieni 2018 roku kwota została podniesiona do 500 zł. Za kradzież do tej kwoty, przestępcy grozi jedynie mandat. Niska kara ośmiela złodziei. Najczęściej kradzione są alkohole, sery, artykuły mięsne, wyroby czekoladowe ale również ubrania oraz sprzęt elektroniczny. Skala zjawiska jest porażająca - szacuje się, że co roku, działające w Polsce sieci handlowe tracą 1,1 mld euro. Największe straty notują sklepy spożywcze, w następnej kolejności są sklepy odzieżowe, z elektroniką oraz drogerie.

Najczęściej w sklepach kradną klienci, ale zdarza się, że również sprzedawcy, kasjerzy a nawet ochrona. Proceder szczególnie dotyka sklepy wielkopowierzchniowe. Skradziony towar często jest wystawiany na internetowych portalach aukcyjnych. Z badań wynika, że już prosty system monitoringu obniża liczbę kradzieży. Znaczna część firm ogranicza, bądź całkowicie rezygnuje z pracowników ochrony na rzecz instalacji zaawansowanych systemów zabezpieczeń.

System monitoringu

Współczesne systemy monitoringu oferują szerokie możliwości podglądu oraz interpretacji obrazu. System zbudowany z rejestratora oraz szeregu kamer potrafi skutecznie zabezpieczyć dużą powierzchnię sklepową. Sam widok kamer działa prewencyjnie, a w przypadku przestępstwa zebrane przez monitoring nagrania służą jako dowód. Kamery zainstalowane bezpośrednio nad kasami pomagają rozwiązać sporne kwestie, które czasem zdarzają się podczas wydawania pieniędzy. Funkcja POS pozwala na połączenie monitoringu (rejestratora) z kasą fiskalną. Umożliwia to podgląd wszystkich działań wykonywanych przez kasjerkę podczas obsługi klienta. Produkty oraz ich waga zostaje zapisana w systemie, kamera rejestruje cały proces sprzedaży.

Od czego zacząć wybór monitoringu do sklepu?

Planując zakup monitoringu do sklepu, warto się zastanowić nad kilkoma podstawowymi kwestiami:

  1. Przede wszystkim należy określić wielkość salonu, który ma być objęty monitoringiem.
  2. Ile jest wejść oraz wyjść z budynku?
  3. Czy monitoringiem będzie objęty parking przed sklepem?
  4. Ile jest kas w sklepie?
  5. Czy planujemy montaż kamer bezpośrednio nad kasami, które będą obserwowały proces wydawania pieniędzy?

Dzięki wykorzystaniu technologii IP, jest możliwa analiza obrazu pod kątem liczby przechodzących klientów, najpopularniejszych alejek z produktami (tworząc tzw. "mapy ciepła")itp. Zebrane dane możemy wykorzystywać marketingowo, ustalając godziny otwarcia sklepu czy najlepiej sprzedające się grupy produktów.

Podstawowe zabezpieczenie sklepu - kamera FISHEYE

Dzięki niezwykle szerokiemu polu widzenia - 180 stopni lub 360 stopni, kamery Fish Eye pozwalają na obserwację małej i średniej przestrzeni sklepowej. Jedna kamera tego typu potrafi zastąpić podstawowy monitoring. Zainstalowana na suficie pozwala na rejestrację obrazu w całym pomieszczeniu. Dodatkowe funkcje umożliwiają analizę obrazu. Kamery tego typu z uwagi na wszechstronność oraz użyteczność są często stosowane nie tylko w sklepach ale również w hotelach, bankach i innych miejscach użyteczności publicznej.

KAMERA IP DAHUA IPC-EBW8630-IVC

4 489,50 zł

Produkt pod zamówienie telefoniczne
build
Montaż już od 750 zł
Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt ze specjalistą w celu przedstawienia ostatecznej wyceny. Zadzwoń: 517 015 475

Kamera KAMERA IP DAHUA IPC-EBW8630-IVC sprawdzi się zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków. Rozdzielczość obrazu to 6 MPX w 30 kl/s. Umożliwia obserwację w zakresie 180 stopni. Filmy są zapisywane na karcie micro SD. Dodatkową funkcją kamery jest inteligentna analiza obrazu IVS, która jest wywoływana wystąpieniem zdefiniowanego zdarzenia: przekroczenie linii, porzucony/brakujący obiekt, wtargnięcie. Aktywowanie funkcji może wywołać alarm oraz uruchomić nagrywanie, aktywowanie przekaźnika, wysłanie maila, zrobienie zdjęcia. Dzięki obsłudze technologii Starlight kamera potrafi nagrywać czytelny obraz nawet w trudnych warunkach oświetleniowych. Kamera obsługuje technologię Heat Map umożlwiającą śledzenie najczęściej odwiedzanych alejek sklepowych.

Liczenie klientów

Kamera licząca wchodzących oraz wychodzących klientów pozwala dostarczyć cennych danych marketingowych. Dzięki takim informacjom można odpowiednio oszacować w jakich godzinach, w sklepie, jest najwięcej kupujących. Pozwala to odpowiednio rozplanować godziny otwarcia sklepu oraz liczbę kasjerów.

KAMERA IP DAHUA IPC-HDW8341X-0360B

5 199,00 zł

Produkt pod zamówienie telefoniczne
build
Montaż już od 750 zł
Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt ze specjalistą w celu przedstawienia ostatecznej wyceny. Zadzwoń: 517 015 475

Kamera IP DAHUA IPC-HDW8341X-0360B to urządzenie przeznaczone do monitoringu zarówno wewnętrznego jak i zewnętrznego. Dwa przetworniki 1/2.8”3 Megapixel progressive scan CMOS zapewniają obraz o rozdzielczości do 3 MPX. Dzięki wbudowanemu reflektorowi podczerwieni o zasięgu do 10 metrów możliwe jest nagrywanie obrazu w zupełnej ciemności. Kamera posiada wbudowany mikrofon. Funkcja zliczania przechodzących osób dostarcza szeregu istotnych informacji statystycznych. Zapis jest możliwy przy zastosowaniu kart micro SD.

KAMERA IP KENIK KG-2110DAS-V2

749,99 zł

build
Montaż już od 750 zł
Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt ze specjalistą w celu przedstawienia ostatecznej wyceny. Zadzwoń: 517 015 475
access_time
Kup teraz, a otrzymasz
attach_money
Rata tylko 75,00 zł
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Kamera IP KENIK KG-2110DAS-V2 kamera o rozdzielczości 2MPX umożliwiająca nagrywanie obrazu zarówno w dzień jak i w nocy (wbudowany reflektor IR do 10m). Za wysoką jakość odpowiada zaawansowany przetrwonik Sony EXMOR. Kamera oferuje inteligentną analizę obrazu. W przypadku wykrycia zdefiniowanego zdarzenia takiego jak: przekroczenie linii, wejście w obszar, zniknięcie przedmiotu, rozpoznanie twarzy, detekcje parkowania itp. system może uruchomić odpowiednią procedurę (wszcząć alarm lub poinformować operatora).

ZESTAW MONITORINGU KENIK Z POS

4 212,23 zł

4 129,00 zł

Oszczędzasz: 83,23 zł

build
Montaż już od 750 zł
Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt ze specjalistą w celu przedstawienia ostatecznej wyceny. Zadzwoń: 517 015 475
access_time
Kup teraz, a otrzymasz
attach_money
Rata tylko 412,90 zł
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Powyższy zestaw to kompletny monitoring adresowany do średnich i dużych sklepów. Rejestrator wyposażony w dysk twardy 4TB pozwalający na archiwizację do 14 dni nagrań. Cztery kamery różnego typu umożliwiają wszechstronny podgląd zarówno na powierzchnię sklepową oraz na kasy. Kamery wyposażone w reflektor podczerwieni zapewniają dobrą widoczność nawet w nocy (do 30 metrów). Możliwość połączenia rejestratora z kasą fiskalną pozwala na monitorowanie transakcji. Powiązanie obrazu wideo z paragonem pozwala precyzyjnie analizować każdą operację na kasie fiskalnej.

REJESTRATOR IP DAHUA NVR5216-4KS2

2 503,05 zł

build
Montaż już od 750 zł
Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt ze specjalistą w celu przedstawienia ostatecznej wyceny. Zadzwoń: 517 015 475
access_time
Kup teraz, a otrzymasz
attach_money
Rata tylko 250,31 zł
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Prezetowany rejestrator to serce zaawansowanego systemu monitoringu. Dahua NVR5216-4KS2 zapisuje obraz w rozdzielczości 4K (3840x2160) wykorzystując przy tym kompresję H.265. Pozwala obsłużyć 2 dyski twarde o pojemności do 6 TB. Wbudowane wejścia/wyjścia audio oraz alarmowe zapewniają pełną kontrolę nad monitorowaną przestrzenią. Dodatkowym atutem rejestratora jest możliwość pracy w chmurze "Cloud" - podłączenie urządzenia do Internetu bez konieczności posiadania standardowego łącza oraz wykonywania skomplikowanej konfiguracji. Dostępne oprogramowanie na komputer oraz telefon komórkowy poza standardowym podglądem umożliwia też nadawanie komunikatów głosowych oraz odsłuch. Może współpracować z kasami fiskalnymi POS. Dodatkowo w zależności od potrzeb (wielkości sklepu, ilości wejść itd.) do rejestratora dobieramy odpowiednie kamery, okablowanie i inne konieczne oprzyrządowanie.

Zapraszamy do salonów Eltrox, gdzie doświadczona obsługa, uwzględniając specyfikę sklepu, doradzi i dobierze odpowiednie rozwiązania monitorujące.

Kompleksowe usługi montażowe

Poza szeroką ofertą, największą osiągalnością i dostępnością asortymentu, sieć sklepów Eltrox gwarantuje swoim klientom fachową usługę montażu, serwisu i jego konserwacji bez konieczności powierzania prac innym podmiotom w razie konieczności naprawy lub wymiany. Dzięki dobrze prosperującej współpracy z najlepszymi w branży instalatorami na terenie całej Polski, jesteśmy w stanie znacznie zminimalizować czas dotarcia do klienta.

od 750zł*

Kompleksowe rozwiązania systemu wraz z montażem

Skorzystaj z naszej oferty usług montażowych, dzięki czemu nie będziesz musiał martwic się o instalację i konfigurację systemu. Na miejsce przyjedzie Autoryzowany Instalator Eltrox, który kompleksowo wykona usługę montażu.

Nasi specjaliści zagwarantują niezbędne wsparcie techniczne oraz skonfigurują zestaw.

Przy zakupie usługi montażowej otrzymujesz gwarancję 12 miesięcy na wykonaną usługę. Bierzemy pełną odpowiedzialność za jakość wykonanych prac.

*Cena jest orientacyjna. Prosimy o kontakt z naszym specjalistą, który po przeprowadzeniu wizji lokalnej, przedstawi ostateczną cenę.

Mateusz Kurowski
tel: 517 015 475
email: inwestycje@eltrox.pl

Tak oceniają nas klienci w popularnych serwisach internetowych

Dokładamy wszelkich starań, aby zaspokoić wszystkie potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Ich opinia jest dla nas szczególnie istotna. Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszych procedur, aby spełnić najwyższe standardy obsługi klienta.

Nad poprawnym działaniem systemu będzie czuwał nasz dedykowany specjalista, który zapewni pomoc we wszystkich problemach dotycznących bieżącej obsługi. Dzięki wiedzy i dużemu doświadczeniu, postara się rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzieć na każde z zadanych pytań.

Aleksandra Koszyk

tel: 572 725 407

e-mail: a.koszyk@eltrox.pl