Monitoring stron internetowych – na czym to polega?

Oprócz zasobów fizycznych warto również monitorować zasoby cyfrowe. Na wdrożenie monitoringu stron internetowych decyduje się coraz więcej przedsiębiorstw. Jest to opcja, która może przynieść wiele korzyści. Należy pamiętać o tym, że własna witryna to pewnego rodzaju inwestycja, o którą należy odpowiednio zadbać i na bieżąco kontrolować jej stan. Monitoring stron to umożliwia, dzięki szeregowi przydatnych funkcji. Na czym to dokładnie polega?

Jak wygląda monitorowanie stron WWW?

Monitoring stron WWW umożliwia bieżące kontrolowanie wydajności, funkcjonalności i dostępności witryny. Ponieważ całe przedsięwzięcie jest bardzo czasochłonne, jeśli chcielibyśmy weryfikować każde element naszej witryny oraz każdy proces, który na niej zachodzi, dodatkowo symulując odwiedzanie jej przez użytkowników różnych systemów operacyjnych, takich jak iOS, Android, Linux, etc., najlepszym rozwiązaniem jest zostawić to profesjonalistom.

Przy pomocy odpowiedniego oprogramowania, test strony WWW można przeprowadzić szybko w automatyczny sposób. Polega to na tworzeniu odpowiednich testów z punktami kontrolnymi i periodycznym sprawdzeniu jej działania. Bardziej zaawansowane programy, potrafią śledzić interakcję pojedynczych klientów, tzw. RUM – Real User Monitoring. Dostarcza to bardzo wielu danych na temat „klikalności” poszczególnych linków, czasu spędzonego na stronie i danej sekcji. Oprócz optymalizacji działania witryny, dane te można wykorzystać do lepszego marketingu. Monitoring API pozwala na wykrywanie problemów z połączeniem na bardzo wczesnym etapie interakcji.

Jakie są funkcje monitoringu strony WWW?

Głównym założeniem monitorowania stron WWW jest sprawdzenie, czy wszystko jest w porządku z naszą witryną. Do najważniejszych funkcji można zaliczyć następujące aktywności:

  • Sprawdzanie dostępności strony

Dzięki niemu można przetestować jak strona działa użytkownikom, wchodzącym na stronę z różnych urządzeń, z różnymi ustawieniami

  • Monitorowanie wydajności

Ta czynność pozwoli zbadać, które elementy witryny ładują się zbyt długo i mogą być uciążliwe dla użytkowników.

  • Weryfikacja zawartości

Sprawdzenie co zawiera nasza strona i dokąd prowadzą linki na niej umieszczone, jest jednym z elementów dbania o solidność naszej wizytówki.

  • Badanie formularzy

Jest to kolejny element dbałości o szczegóły i sprawdzenie, czy użytkownicy mają możliwość podzielenia się uwagami nt. naszej strony WWW.

  • Sprawdzanie procesów

Weryfikacja, czy np. proces zakupu czegoś z naszej strony, przebiega poprawnie i bezpiecznie dla użytkownika oraz całej witryny.

Dzięki monitorowaniu możemy dowiedzieć się wcześniej od użytkowników o usterkach, nieścisłościach oraz niedziałających linkach. Dodatkowo sprawdzanie aktywności interakcji pojedynczych klientów może dostarczyć nam wiele interesujących danych, które można wykorzystać do lepszego marketingu.

Jakie są korzyści korzystania z monitoringu stron WWW?

Strona WWW w obecnych czasach jest wizytówką każdego przedsiębiorstwa, fundacji czy organizacji. Każdy z nas na pewno spotkał się z sytuacją, kiedy poszukując konkretnych produktów, usług czy informacji, trafił na interesującą witrynę web, która okazała się nieaktualna, zawierająca np. niedziałające linki. Taki stan rzeczy odrzuca potencjalnych klientów, sprawia, że nasza marka wydaje się niesolidna, ma słabą pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google i generalnie powodować gorsze wyniki finansowe. Remedium na te problemy jest wdrożenie monitorowania.

Aby zoptymalizować działanie naszej strony internetowej, a zatem trafić do większej liczby klientów oraz zwiększyć sprzedaż lub po prostu zrobić ją bardziej estetyczną i user-friendly, warto zainwestować w jej monitoring. Analizowanie zachowań użytkowników pozwoli na lepsze dopasowanie i rozmieszczenie treści oraz funkcji strony. Zadowoleni klienci na pewno powrócą lub też polecą stronę znajomym i będą bez przeszkód i obaw surfowali po naszej witrynie.

Przeczytaj również inne artykuły: System alarmowy - przewodowy czy bezprzewodowy?

Przeczytaj również inne artykuły: System alarmowy - przewodowy czy bezprzewodowy?


Popularne artykuły na naszym blogu:


 

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

34 387 29 92

Filtry
Kategorie
Loading...
34 387 29 92