Nowoczesna i funkcjonalna sieć komputerowa w biurze

29 Wrzesień 2020 Poradniki

Nowoczesna i funkcjonalna sieć komputerowa w biurze

Wydajna i niezawodna sieć oraz niezakłócony dostęp do Internetu to fundament nowoczesnej firmy. Zaprojektowanie funkcjonalnej sieci komputerowej, zapewniającej połączenie wszystkich urządzeń (komputerów, drukarek, dysków NAS itd.), wymaga precyzyjnego rozplanowania jej struktury sprzętowej oraz programowej. Należy zapoznać się z planami budynku, okablowaniem strukturalnym, sprzętem, który ma pracować w sieci oraz z liczbą użytkowników i ich potrzebami. Jeśli poza pomieszczeniami biurowymi, w budynku znajdują się sale konferencyjne, poczekalnia dla klientów lub gabinety kadry zarządzającej, również konieczne jest uwzględnienie tego w planach. W praktyce, przygotowanie projektu biurowej sieci komputerowej najlepiej powierzyć doświadczonemu instalatorowi.

Elementy sieci komputerowej

Sieć komputerowa składa się z szeregu urządzeń, które odpowiadają za skuteczną komunikację oraz rozprowadzenie Internetu po wszystkich pomieszczeniach biurowych. Wśród podstawowych komponentów koniecznych do zbudowania sieci należy wymienić: routery, switche, repeatery, punkty dostępowe (AP – Acces Pointy), kontrolery, anteny, okablowanie oraz oprogramowanie zarządzające.

Router to urządzenie, podłączane bezpośrednio do modemu dostępowego (źródła Internetu) oraz do lokalnej sieci biurowej. Potrafi podzielić sygnał internetowy pomiędzy kilka urządzeń. Chroni sieć przed atakami oraz odpowiada za nadawanie urządzeniom unikatowego adresu IP. Jeśli w biurze posiadamy: komputery, drukarki, kamery, dyski sieciowe itp. i chcemy aby każde z nich miało dostęp do Internetu, wówczas musimy podłączyć je do routera. Dobierając router najlepiej wybrać sprzęt, z dużymi możliwościami konfiguracyjnymi, zapewniający bezpieczeństwo połączenia oraz stabilny i niezawodny Internet.

Switch to inaczej przełącznik sieciowy, służy do rozbudowy i uporządkowania sieci komputerowych. Łączy ze sobą poszczególne jej segmenty oraz rozszerza ją o możliwość podłączenia dodatkowych urządzeń. W przypadku, gdy sieć ma być dostępna dla wielu użytkowników, switche pozwalają na podzielenie pasma sieciowego. Switch odpowiada za szybkie i sprawne przesyłanie danych przez wielu użytkowników sieci. Dzięki użyciu przełączników sieciowych, nawet rozbudowane sieci firmowe mogą działać sprawnie i wydajnie przy dużym obciążeniu.

Punkt dostępowy (AP-Acces Point)-element sieci, będący mostem między Internetem przewodowym a siecią bezprzewodową. Punkt dostępowy przy wykorzystaniu sygnału radiowego zapewnia hostom (smartfonom, laptopom itp.) bezprzewodowy internet WIFI.

Repeater-urządzenie rozszerzające zasięg internetu bezprzewodowego WIFI. Odbiera sygnał z punktu dostępowego, wzmacnia go a następnie przesyła dalej. Zapewnia pokrycie Internetem w miejscach, w których nie było dotąd zasięgu.

Do poprawnego działania sieci konieczne jest połączenie wszystkich jej komponentów w całość. Klasyczne rozwiązanie wymaga zastosowania okablowania strukturalnego realizowanego przy użyciu skrętki internetowej. Rozwój technologii sieciowej pozwala natomiast na ogranicznie ilości przewodów i połączenie urządzeń bezprzewodowo (radiowo).

TP-link OMADA rozwiązania dla biznesu

Najnowsza linia produktów TP-link OMADA jest dedykowana dla małych firm, biur, szkół, hoteli oraz restauracji. Zintegrowane rozwiązanie umożliwia monitorowanie i zarządzanie siecią komputerową z dowolnego miejsca w czasie rzeczywistym przy użyciu chmury. Dzięki wykorzystaniu kontrolera OC200 oraz oprogramowania Omada Controller możliwe jest konfigurowanie oraz automatyczne aktualizowanie wszystkich urządzeń w sieci. TP-link OMADA zapewnia pełną skalowalność , sieć można w łatwy sposób rozbudowywać o kolejne urządzenia, i w ten sposób dostosowywać do potrzeb zarówno małej firmy jak i dużej korporacji. Zastosowanie produktów z linii TP-link OMADA sprawia, że zarządzanie siecią jest łatwe oraz wygodne.

Oprogramowanie Omada Controller oraz kontroler sprzętowy OC200 pozwalają w czasie rzeczywistym czuwać nad sprawnym i bezawaryjnym działaniem wszystkich urządzeń sieciowych. Aplikacja TP-link OMADA dostępna na smartfonie (Android/OS) zapewnia pełną kontrolę nad siecią komputerową. Można sprawdzić stan każdego komponentu sieci, zdiagnozować usterkę oraz przeprowadzić zdalną aktualizację.

Przy rozbudowanych sieciach rośnie ryzyko zerwania połączenia podczas przełączania się między jednym a drugim punktem dostępowym. Rozwiązania z linii TP-LINK OMADA eliminują to zagrożenie przy wykorzystaniu specjalnie zaimplementowanej funkcji szybkiego roamingu. Przemieszczający się użytkownik automatycznie przełącza się między punktami dostępowymi, co zapewnia stabilny i silny sygnał nawet podczas korzystania z wymagających usług takich jak wideokonferencja lub VoIP.

TP-link Omada umożliwia również uwierzytelnianie przez stronę internetową. To rozwiązanie jest powszechnie stosowane w lokalach gastronomicznych, pensjonatach oraz hotelach. Aby się zalogować do sieci, klient musi na specjalnie wygenerowanej witrynie internetowej, zaakceptować warunki usługi oraz wpisać odpowiednie hasło. Autoryzacja może nastąpić poprzez logowanie za pomocą kodów jednorazowych – Vouchery, poprzez konto Facebook lub kody SMS.

Produkty z serii Omada

W skład rozwiązania TP-link OMADA wchodzą: oprogramowanie zarządzające, kontroler OC200, bezprzewodowe punkty dostępowe z możlwością montażu na suficie, odporne na warunki pogodowe zewnętrzne punkty dostępowe oraz bezprzewodowe naścienne punkty dostępowe.

TP-LINK Kontroler Omada Cloud OC200

315,00 zł

access_time
Kup teraz, a otrzymasz
attach_money
Rata tylko 31,50 zł
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Kontroler Omada Cloud OC200 został stworzony do centralnego zarządzania siecią urządzeń z serii Omada. Umożliwia zdalną aktualizację wszystkich urządzeń oraz precyzyjną kontrolę parametrów działania sieci. Kontroler zapewnia monitoring statystyk ruchu w czasie rzeczywistym i ich analizę poprzez wbudowane narzędzia wizualizacji danych jak również uwierzytelnianie gości za pomocą strony powitalnej.

AP TP-LINK EAP110

132,99 zł

access_time
Kup teraz, a otrzymasz
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Punkt dostępowy EAP110 TP-LINK do zastosowań biznesowych to elastyczne, łatwe w instalacji i zarządzaniu oraz bezpieczne rozwiązanie dla sieci bezprzewodowych. Może być zainstalowany zarówno na ścianie jak i na suficie. Konfiguracja sieci WLAN oraz zarządzanie zostało uproszczone i odbywa się za pomocą centralnego oprogramowania Omada Controller. Punkt dostępowy może być zasilany przy użyciu POE, co eliminuje konieczność poprowadzenia dodatkowych przewodów zasilających.

AP TP-LINK EAP110-OUTDOOR

219,99 zł

access_time
Kup teraz, a otrzymasz
attach_money
Rata tylko 22,00 zł
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Punkt dostępowy dedykowany do pracy na zewnątrz budynków. Przystosowany do zmiennych warunków atmosferycznych, pozwala na komunikację po WIFI w technologii 2x2 MIMO o przepustowości do 300 Mb/s. Urządzenie można zamontować na dowolnej ścianie zewnętrznej lub na słupie. Posiada ochronę przed wyładowaniami elektrostatycznymi do 15KV oraz ochronę przed wyładowaniami atmosferycznymi do 6000V. Dzięki funkcji Multi-SSID urządzenie pozwala na stworzenie wielu sieci bezprzewodowych dla różnych użytkowników.

AP TP-LINK EAP115-Wall

129,99 zł

access_time
Kup teraz, a otrzymasz
room
Sprawdź dostępność w sklepach

Naścienny punkt dostępowy, to łatwe w montażu i estetyczne urządzenie, które nie wymaga dodatkowego okablowania. Wystarczy podłączyć istniejące już przewody ethernetowe aby cieszyć się stabilnym Internetem w każdym pomieszczeniu. Umieszczenie EAP gwarantuje silny sygnał i umożliwia gościom korzystanie z osobnej sieci bezprzewodowej.







Kompleksowe usługi montażowe

Poza szeroką ofertą, największą osiągalnością i dostępnością asortymentu, sieć sklepów Eltrox gwarantuje swoim klientom fachową usługę montażu, serwisu i jego konserwacji bez konieczności powierzania prac innym podmiotom w razie konieczności naprawy lub wymiany. Dzięki dobrze prosperującej współpracy z najlepszymi w branży instalatorami na terenie całej Polski, jesteśmy w stanie znacznie zminimalizować czas dotarcia do klienta.

Tak oceniają nas klienci w popularnych serwisach internetowych

Dokładamy wszelkich starań, aby zaspokoić wszystkie potrzeby i oczekiwania naszych klientów. Ich opinia jest dla nas szczególnie istotna. Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem naszych procedur, aby spełnić najwyższe standardy obsługi klienta.

Nad poprawnym działaniem systemu będzie czuwał nasz dedykowany specjalista, który zapewni pomoc we wszystkich problemach dotycznących bieżącej obsługi. Dzięki wiedzy i dużemu doświadczeniu, postara się rozwiać wszelkie wątpliwości i odpowiedzieć na każde z zadanych pytań.

Mariusz Ząbecki

tel: 515 066 571

e-mail: m.zabecki@eltrox.pl