Umowa na obsługę informatyczną firmy – na co zwracać uwagę?

Przedsiębiorstwa, chcąc zapewnić właściwą obsługę informatyczną dla swojej infrastruktury, decydują się na współpracę z profesjonalnymi podmiotami. Rozpoczęcie wspólnych działań jest oczywiście związane z podpisaniem odpowiedniej umowy. Specyfika wykonywanych usług oraz ich techniczny charakter powodują, że umowy tego typu są kłopotliwe zarówno dla zamawiającego usługi, jak i dla obsługi prawnej, która analizuje zapisy umów. Na jakie elementy w takim razie warto zwracać uwagę, analizując umowy na stałą obsługę informatyczną firmy?

Zapisy w umowach stałej obsługi informatycznej

Spośród wielu zapisów i aspektów, które regulujeumowa stałej obsługi informatycznej, bardzo istotna jest kwestia odpowiedniej terminologii i uszczegółowienia stosowanego słownictwa.Ma to bezpośredni związek z przedmiotem umowy, jakim jest obsługa informatyczna,a zwłaszcza jej czysto techniczny charakter, który nieodzownie wiąże się z używaniem słownictwa typowego dla branży informatycznej.Informatycy nazywają pewne obszary i działania zgodnie z terminologią obowiązującą w branży,a bardzo często jest ona zupełnie nieznana zleceniodawcy lub może podlegać błędnej interpretacji z jego strony.Pierwszym elementem wymagającym uregulowania jest uporządkowanie na wstępie umowy stosowanych terminów oraz ich objaśnienie.Podczas sporządzania umowy warto także dokładnie opisać zakres obowiązków przewidziany dla obu stron.Jest to konieczne w celu zapewnienia bezproblemowej i płynnej współpracy, ponieważ każda ze stron musi realizować swój zakres obowiązków.

Przykładowo po stronie zleceniodawcy powinny pojawić się obowiązki dotyczące zgłaszania wszelkich nieprawidłowości,rygory udostępniania infrastruktury osobom trzecim, czy chociażby konsultowania zakupów pod kątem technicznym z dostawcą usług obsługi informatycznej. Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę, jest termin wypowiedzenia umowy i ewentualne klauzule, które wiążą zleceniodawcę z dostawcą.Optymalnie umowa powinna przewidywać jednomiesięczny okres wypowiedzenia (lub dłuższy, o ile jest to w interesieodbiorcy), ale nie powinna przy tym zawierać żadnych klauzul, które wiążą odbiorcę przez określony okres współpracy (umowa na ściśle określony z góry okres, na przykład 12 lub 24 miesiące). Bezpieczna dla zamawiającego usługi jest umowa zawierająca szczegółowo określony zakres kontraktowanych usług,sposób ich realizacji oraz ilości usług będących przedmiotem umowy.Dzięki temu uniknąć można niepotrzebnych nieporozumień i rozbieżności w zakresie tego, co faktycznie jest przedmiotem umowy, a co już wykracza poza jej zakres.Ostatnim i niejako kluczowym elementem umowy dotyczącej obsługi informatycznej firmy jest kwestia zryczałtowanych kosztów realizacji usługi oraz szczegółowego opisania ewentualnych działań dodatkowych,a co za tym idzie dodatkowych kosztów.Spełnienie tego warunku jest konieczne, abywykluczyć sytuacje, w których nagle pojawiają się nieprzewidziane koszty i dodatkowe opłaty związane z realizacją umowy. 

Bezpieczna umowa od sprawdzonego dostawcy usług informatycznych

Jeżeli decydując się na wybór optymalnego dostawcy usług stałej obsługi informatycznej dla twojej firmy, chcesz uniknąć problemów związanych z niewłaściwymi zapisami umowy, to sprawdź ofertę Centrum Systemów Komputerowych. Nasza firma od 30 lat z sukcesami obsługuje przedsiębiorstwa z różnych branż, z terenu województwa śląskiego. Zapisy stosowane przez nas w umowach są bezpieczne dla Klientów i w przejrzysty sposób regulują wszystkie aspekty współpracy.  

Szukasz firmy informatycznej w Tychach? Skontaktuj się z nami, aby poznać naszą ofertę i porozmawiać o współpracy! 

 

Przeczytaj również inne artykuły: System alarmowy - przewodowy czy bezprzewodowy?


Popularne artykuły na naszym blogu:


 

Zapytaj o ofertę

Skontaktuj się z nami. Przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.

34 387 29 92

Filtry
Kategorie
Loading...
34 387 29 92