Zamknij
Grubościomierz lakieru GL-PRO-6-FAZ , służy do pomiaru grubości warstwy lakieru nałożonej na blachę samochodową stalową i stalową ocynkowaną i aluminiową. Urządzenie automatycznie wykrywa rodzaj podłoża.
Obecnie miernik lakieru GL-PRO-6 występuje w trzech wersjach:
W miernikach GL-PRO-6 zastosowano sondę pomiarową na przewodzie. Sonda zakończona jest tzw. kulką co ułatwia pomiar na krzywiznach. Miernik posiada funkcję asystent pomiaru®, która przydaje się przy pomiarach na samochodach.
Mierniki serii GL-PRO-6 są rozwiązaniami opartymi na nowoczesnych 32-bitowych procesorach. Dzięki temu otrzymano szybki i dokładny pomiar realizowany za pomocą 12-bitowego przetwornika.
W miernikach zastosowano nowatorską konstrukcję sondy pomiarowej, która umożliwia pomiar punktowy na materiałach ferromagnetycznych i niemagnetycznych (w zależności od wersji), automatycznie rozpoznając badany materiał oraz informując na wyświetlaczu o rodzaju materiału. Sonda zakończona jest tzw. kulką.
Cechą wyróżniającą mierniki GL-PRO-6-FAZ jest automatyczne rozpoznawanie czy blacha ferromagnetyczna jest pokryta warstwą cynku lub czy jest nieocynkowana. Ma to duże znaczenie podczas pomiaru na samochodzie – ujawni nam to, które elementy karoserii były wymienione na tańsze nieocynkowane. Sonda została całkowicie przez nas opracowana.
Miernik posiada funkcję kalibracji na wzorcach grubości (dołączone do zestawu).
Mierniki grubości lakieru GL-PRO-6-FAZ posiadają funkcję ułatwiającą wykrycie warstwy cynku na blachach stalowych. Jest to przydatna funkcja zwłaszcza przy poszukiwaniu używanego samochodu. Dosyć często w samochodach po kolizjach drogowych wymienia się cały element karoserii, np. błotnik. Taki element jeżeli jest nowy i zostanie polakierowany zgodnie ze sztuką to ciężko zweryfikować czy jest on oryginalny czy zamiennikiem dokonując tylko pomiaru grubości lakieru – wskazania mogą świadczyć, że element jest oryginalny fabryczny. Odpowiedniki elementów karoserii produkowane przez różne firmy często nie są pokryte warstwą cynku. Oczywiście, żeby udało się rozróżnić taki element to reszta auta musi być ze stali ocynkowanej, która zostanie wykryta przez miernik (wskazanie FeZn). Przykładowo, jeżeli na jednym błotniku otrzymamy wskazanie cynku a na drugim takiego wskazania nie będzie to może to oznaczać, że element był wymieniany.
Podczas pomiaru na takiej stali ocynkowanej, którą będzie wstanie wykryć miernik na wyświetlaczu zostanie przedstawiona informacja FeZn, a gdy dokonamy pomiaru na stali nieocynkowanej na wyświetlaczu otrzymamy informacje Fe.
Informacja o stali ocynkowanej jest tylko orientacyjną interpretacją pomiaru i funkcja ta została wprowadzona do potrzeb pomiarowych na karoseriach samochodowych oraz do pomiarów w innych dziedzinach, ale z zastrzeżeniem, że wiemy, że badana stal może być pokryta cynkiem a nie innym związkiem metalicznym o właściwościach diamagnetycznych (np. miedź, złoto), czy paramagnetycznych (np. aluminium), ponieważ w takim wypadku miernik również może wskazać informację FeZn (a nie np. FeAl, FeCu). Miernik wykrywa warstwę diamagnetyczną lub paramagnetyczną naniesioną na blachę stalową.
Zdarza się, że miernik może nie wskazać informacji FeZn podczas pomiaru na blachach pokrytych warstwą antykorozyjną, która zawiera pierwiastki cynku – są różne metody zabezpieczeń antykorozyjnych z udziałem cynku i w niektórych przypadkach miernik może nie wykryć warstwy z zawartością cynku. Miernik może nie wykryć również cynku w sprayu, który zostanie naniesiony na blachę.
Należy jeszcze zwrócić uwagę, że blachy samochodowe nieocynkowane mogą być zabezpieczone w inny równie dobrze skuteczny sposób i pomimo braku wskazania FeZn nie oznacza to, że blacha nie jest zabezpieczona przed korozją.
Reasumując:
Należy pamiętać, że wskazanie cynku na blasze stalowej ma charakter orientacyjny i jeżeli mamy wątpliwości czy dany element samochodu powinien być ocynkowany to najlepiej zwrócić się do producenta samochodu w celu uzyskania informacji.
Funkcja wykrywania cynku na blasze stalowej działa do grubości lakieru łącznie z grubością cynku wynoszącej około 300-350µm.
Marka | PRODIG-TECH |
Indeks | 20577 |
Model | GL-PRO-6-FAZ |
Gwarancja dla firm | 24 miesiące |
Gwarancja | 24 miesiące |
Wymiary przedmiotu | 120 x 65 x 26 mm |
Sonda na przewodzie | Tak |
Możliwości pomiaru względem punktu odniesienia | Nie |
Funkcja HOLD (zamrożenie pomiaru) | Tak |
Funkcja ASYSTENTA | Tak |
Tester UV | Nie |
Sygnalizacja dźwiękowa | Tak |
Zerowanie (kalibracja) | Tak |
Wskaźnik rozładowania baterii | Tak |
Podświetlanie LCD | Tak |
Automatyczne wyłączanie | Tak |
Obsługa za pomocą MENU | Tak |
Sonda sprężysta | Nie |
Etui | Tak |
Rodzaj badanej blachy | Stal, stal ocynkowana, aluminium |
Zakres pomiarowy | 0 - 2000μm |
Pamięć pomiarów | Tak 960 pom. |
Wymiary LCD | 40 x 15 |
Zasilanie miernika | Baterie R3 (AAA) 2 szt. |
Rozdzielczość pomiaru | 1 μm ,5 μm |
Do tego produktu nie dodano jeszcze żadnej opinii. Bądź pierwszy i podziel się wrażeniami.
Dlaczego warto pisać opinie?
Zapewniamy
montaż
Ogólnopolska
sieć sklepów
Doradztwo
i pomoc
Bezpieczne
zakupy
Nie ma żadnych pytań dotyczących tego produktu.