Rozdzielczość kamery do monitoringu
Rozdzielczość w kamerze do monitoringu odnosi się do ilości pikseli obrazu, które kamera jest w stanie zarejestrować i przekazać. Im wyższa rozdzielczość, tym bardziej szczegółowy obraz. Rozdzielczośćjest mierzona w poziomych i pionowych pikselach, na przykład 1920 x 1080 oznacza, że obraz składa się z 1920 pikseli w poziomie i 1080 pikseli w pionie. Wyższa rozdzielczość umożliwia dokładniejsze rozpoznanie detali, co jest istotne w kamerach IP, monitoringu czy wideodomofonach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na jakość obrazu jest stosunek wysokości do szerokości, który może być standardowy (4:3) lub panoramiczny (16:9). Dobra rozdzielczość jest kluczowa dla skutecznego monitorowania, umożliwiając wykrywanie detali, identyfikację osób i obiektów oraz zapewnienie wyraźnego obrazu nawet w niskich warunkach oświetleniowych. Rozdzielczość może być dostosowywana w zależności od potrzeb monitoringu i specyfikacji środowiska, a wybór odpowiedniej rozdzielczości zależy od indywidualnych preferencji oraz celów monitoringu.
Tabela rozdzielczości kamery w monitoringu CCTV
Nazwa | Rozdzielczość |
QCIF | 176 x 144 |
CIF | 352 x 288 |
VGA | 640 x 480 |
2CIF | 704 x 240 |
4CIF | 704 x 576 |
D1 | 720 x 480 |
WD1 | 960 x 480 |
960H | 960 x 582 |
HD - 720p | 1280 x 720 |
1.3 MPX | 1280 x 1024 |
1080p / 2.1 MPX / FullHD | 1920 x 1080 |
3 MPX | 2048 x 1536 |
4 MPX | 2688 x 1520 |
5 MPX | 2592 x 1920 |
6 MPX | 3072 x 2048 |
Rozdzielczość UHD 4K 8 MPX | 3840 x 2160 |
Rozdzielczość 4K DCI (4K w standardzie kinowym)12 MPX | 4000 x 3000 |
20 MPX | 5472 x 3648 |
Rozdzielczość 8K 32 MPX | 7680 x 4320 |